خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی:

تنفیذ ریاست جمهوری در ماه رمضان را باید به فال نیک گرفت

کد خبر : ۸۸۶۵۳

روحانی با سوابق حوزوی، دانشگاهی، ‌انقلابی، اجرایی و قانون گذاری توانستند در این انتخابات پیروز شوند و از خداوند خواستاریم که ایشان را برای مدیریت هر چه بهتر امور کشور یاری کند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: با توجه به اینکه مردم مصر از نعمت ولایت فقیه محروم هستند لذا از خود ملت مصر توقع داریم تا هوشیارانه و متحدانه عمل نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه نماز جمعه تهران ضمن تبریک به اقای روحانی بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: خدا را شاکرم که ملت ما در تمام لحظات حساس مسائل و حوادث اطراف خود را مشاهده و به جا حرکت می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حضور پرشور مردم و همچنین آرامش ملت ما در انتخابات همه دنیا را متعجب کرد و به جهانیان ثابت کرد که این انتخابات می‌تواند یک الگوی مناسب برای همه باشد.

وی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که انتخابات در‌‌ همان مرحله اول به پایان رسید و مردم را شاد کرد افزود: اتفاقات خوبی که با عنایات خداوند، دعای مردم و دعای رهبری رخ داد را نمی‌توان به همین راحتی سپاس گفت.

امامی کاشانی همچنین به آقای روحانی تبریک گفت و ادامه داد: ایشان با سوابق حوزوی، دانشگاهی، ‌انقلابی، اجرایی و قانون گذاری توانستند در این انتخابات پیروز شوند و از خداوند خواستاریم که ایشان را برای مدیریت هر چه بهتر امور کشور یاری کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه تنفیذ ریاست جمهوری در ماه رمضان را باید به فال نیک گرفت، افزود: تنفیذ حکم به دست رهبری‌‌ همان تنفیذ آرای مردم است که این اتفاق حقانیت جمهوری اسلامی را بیان می‌کند. لذا از تمام افرادی که در قانون اساسی به خوبی این مساله و اختیارات ولایت فقیه را پیش بینی کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

امامی کاشانی به سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: در ۲۱ تیر ماه مردم مشهد به همراه جمعی از علما علیه رضا شاه و فرمان کشف حجاب او در مسجد گوهرشاد دست به قیام زدند تا این فرمان ظالمانه را متوقف نمایند.

وی ادامه داد: ما خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی را به ما داده است تا حرکتی علیه ظلم در جهان به وجود آید و یک زلزله‌ای در دل کشورهای اسلامی برخاسته شود.

امامی کاشانی همچنین در رابطه با اتفاقات اخیر مصر ابراز تاسف کرد و گفت: با کمال تاسف امروز مصر که کشوری با تمدن و ثروت های غنی است که در دامن اسلام بزرگ شده است به روز سیاه نشسته است و این حاصل کار دشمنان است، شرایط امروز مصر بر می گردد به خود ملت مصر ولو اینکه رهبری عدل، فقاهت و ولایت در آن کشور وجود ندارد اما من از ملت بزرگ مصر می‌خواهم که به هر حرف و سخن تفرقه انگیزی توجه نکنند و همواره در تلاش باشند تا وحدت خود را حفظ نمایند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه یک نعمت بی‌بدیل در کشور ایران است گفت: با توجه به اینکه مردم مصر از این نعمت محروم هستند لذا از خود ملت مصر توقع داریم تا هوشیارانه و متحدانه عمل نمایند.

وی در پایان همچنین به تمدن عظیم مصر اشاره کرد و گفت: مصر قدیمی‌ترین کشور متمدن از نظر فرهنگ، معارف، هنر و تولید است که در دامان اسلام رشد پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز