خبرگزاری کار ایران

کمال سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

از تشكیل حزب فراگیر به ریاست ناطق نوری و ری شهری استقبال می‌كنیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۶۹

یکی از پیشنهادهای آقای ناطق این بود که نیروهای انقلاب که سنی از آن‌ها گذشته است در قالب یک اتاق فکر برای پیشرفت کشور فعالیت کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فقدان احزاب موجب می‌شود که تیم‌ها و باند‌ها دور صاحب منصبان را بگیرند.

کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تشکیل حزب فراگیر خاطرنشان کرد: لازمه یک حکومت مردم سالار وجود احزاب است چراکه در غیر این صورت دموکراسی معنا پیدا نمی‌کند ما هم اکنون بیش از ۲۰۰ حزب و تشکل ثبت شده در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب داریم اما همه آن‌ها فعال نیستند چراکه سردمداران آن‌ها چندین کار دیگر دارند و برای سرگرمی کار حزبی را نیز در کنار آن انجام می‌دهند.

وی افزود: احزاب در صورتی‌که قابلیت لازم را داشته باشند می‌توانند قدرت را به دست گیرند و تولید کننده اندیشه سیاسی و برنامه باشند. یکی از کارکردهای احزاب ساختن کادر برای اداره کشور است. حزب جمهوری اسلامی یکی از احزابی بود که اعضای آن هم اکنون از شخصیت‌های بزرگ کشور هستند این حزب در زمان خود در همه جای کشور شعبه داشت و سال‌ها در هدایت مردم نقش مهمی را ایفا کرد بنابراین نیاز است تا چنین احزابی در کشور داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ویژگی احزاب فراگیر این است که مردم درآن مشارکت داشته باشند، گفت: فقدان احزاب موجب می‌شود که تیم‌ها و باند‌ها دور صاحب منصبان را بگیرند اما نباید فراموش کرد که چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان برای رسیدن به این حزب فراگیر راه طولانی را در پیش دارند.

سجادی همچنین در خصوص بازگشت شخصیت‌هایی همچون ناطق نوری و حجت الاسلام ری شهری به عرصه و تشكیل حزب فراگیر از سوی آنها عنوان کرد:از تشكیل حزب فراگیر به ریاست ناطق نوری و ری شهری استقبال می‌كنیم. این دو شخصیت در کشور از سابقه درخشانی برخوردار هستند و سال‌ها در مناصب حساسی حضور داشتند بنابراین اگر بپذیرند که در ایجاد یک حزب فراگیر سهیم باشند یا اینکه در دولت آینده مسئولیتی داشته باشند و یا از تجربیات آن‌ها به هر شکلی استفاده شود شایسته است. یکی از پیشنهادهای آقای ناطق این بود که نیروهای انقلاب که سنی از آن‌ها گذشته است در قالب یک اتاق فکر برای پیشرفت کشور فعالیت کنند.

وی در خصوص دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با روحانی نیز عنوان کرد: آقای عسگراولادی مسئولیت این کار را برعهده دارد و هرگاه روال آن تنظیم شود این دیدار انجام خواهد شد.

سجادی در واکنش به ایجاد تشکیلاتی تحت عنوان دفتر رئیس جمهور قبلی در نهاد ریاست جمهوری نیز یادآور شد: به نظر من تجربیات روسای جمهور جزو املاک معنوی نظام است و بهتر است که این تجربیات در اختیار نیروهای بعدی قرار گیرد اما ایجاد این تشکیلات در نهاد ریاست جمهوری مفهومی ندارد و شایسته نیست ضمن اینکه در اذهان عمومی نیز بازخورد منفی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز