خبرگزاری کار ایران

پاسخ سازمان اوقاف به اظهارات نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس

کد خبر : ۹۱۲۵۲

متأسفانه این نماینده با ادبیاتی که نشان دهنده عصبانیت و خروج از مرز اعتدال و انصاف است به ایراد نسبت‌های سوء و ناروا و غیرمستند به مدیریت اوقاف کشور پرداخته است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان همواره از شفاف‌سازی فعالیت‌های جاری و تبیین عملکرد در حوزه‌های مختلف استقبال کرده است.

به گزارش ایلنا، حسن ربیعی با اشاره به سخنان محسن صرامی فروشانی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور روز یکشنبه 30 تیر ماه گفت: متأسفانه این نماینده با ادبیاتی که نشان دهنده عصبانیت و خروج از مرز اعتدال و انصاف است به ایراد نسبت‌های سوء و ناروا و غیرمستند به مدیریت اوقاف کشور پرداخته است.

ربیعی با بیان این‌که «فرآیند مدیریت، تصمیم گیری و هزینه‌های این سازمان بر مبنای قانون و برنامه است» تصریح کرد: این سازمان در فرآیند فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اداره موقوفات و بقاع متبرکه، براساس موازین شرعی و قانونی و ابلاغیه‌ها و مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت و برنامه‌های مصوب سازمانی عمل کرده و بودجه‌ای خارج از محل برنامه‌های مصوب سازمان هزینه نشده است که به جایگاهش برگردد.

وی با بیان این‌که «سخنان ایشان نسبت به عملکرد این سازمان ناشی از بی اطلاعی و عدم وقوف بر فعالیت‌ها و دستاوردهای چند سال اخیر سازمان اوقاف است» تصریح کرد: برخورداری این سازمان از برنامه‌های سالانه، سه ساله و پنج ساله، تدوین و ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و امامزادگان براساس تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب 6 کار ویژه فرهنگی و قرآنی در طول سال، تکمیل و بهره برداری از سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه کشور، راه اندازی سامانه اتوماسیون اداری در بیش از 500 نقطه کشور و ارائه خدمات الکترونیکی، اخذ سند برای هزاران موقوفه و رقبه در کشور و استیفای حقوق موقوفات و عمل امینانه به نیات واقفین تنها گوشه‌هایی از دستاوردها و فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان طی سال‌های اخیر است که به نظر می‌آید اطلاعات این نماینده محترم در این باره اندک است.

وی ادامه داد: این سازمان از هرگونه اقدام قانونی برای شفاف سازی عملکرد و تبیین خدمات، اقدامات، خلاقیت‌ها و دستاوردهای سال‌های اخیر که حاصل دلسوزی، تعهد مدیران، مسئولان و کارکنان در اقصی نقاط کشور است استقبال می‌کنیم و آن را زمینه‌ای برای بیان تحولات گسترده این سازمان عظیم و خدوم می‌دانیم.

وی با اشاره به آمادگی این سازمان برای پذیرش دستگاه‌های نظارتی کشور گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف از بدو ورود به این سازمان همواره آمادگی خود را برای انجام نظارت‌های قانونی و ارزیابی عملکرد این سازمان اعلام داشته‌اند و البته تاکنون دستگاه‌های مختلفی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور فرآیندهای بازرسی و نظارت‌های قانونی خود را به نحو مطلوبی انجام داده و همواره فرآیندهای اداری و مالی این سازمان مورد تأیید قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان اوقاف با بیان این‌که «شایسته نیست از تریبون عمومی مجلس محترم شورای اسلامی عملکرد چندین ساله یک سازمان به طور یکجانبه تخریب شود» تصریح کرد: اگر چه براساس ماده 77 آیین نامه داخلی مجلس طبق اصل 86 قانون اساسی نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند و... تعقیب یا توقیف کرد اما این امر نباید منجر به تخریب، توهین و افترا به افراد، سازمان‌ها و دستگاه‌هایی شود که دسترسی به این تریبون را برای پاسخگویی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز