خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس اصول گرا باید خود را با رای و خواسته مردم همراه کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۴۴

من شخصا ۱۳ ماه دویدم تا بتوانم ثابت کنم کارمند جمهوری اسلامی ایران بوده‌ام اما امروز اقایان اعلام می‌کنند که ۲۵ نفر باید در قالب دفتر رئیس جمهور سابق در نهاد ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: عده‌ای که در این هشت سال زشتی‌ها و نقص‌ها را ندیدند و همواره به تعریف از شرایط پرداختند هم اکنون به مطالبات دامن می‌زنند.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به چینش کابینه دولت یازدهم اعلام کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که همه از نتیجه انتخابات راضی هستند حتی کسانی که در انتخابات به روحانی رای ندادند امروز می‌گویند‌ای کاش رای داده بودیم. آنچه جامعه شاهد آن بود این بود که بزرگان کشور به ویژه خاتمی، هاشمی، ناطق و سید حسن خمینی در کنار روحانی قرار گرفتند و کمک کردند تا مقدمات خروج کشور از مشكلاتی که طی این هشت سال دچارش بود فراهم شود.

وی افزود: هم اکنون روحانی برای تصمیم گیری در مورد کابینه کارگروه‌هایی را تشکیل داده است و هنوز بسیاری از مطالبی که در خصوص کابینه مطرح می‌شود در حد گمانه زنی است اما قطعا تا هفته آینده همه از نتایج بررسی‌ها مطلع می‌شوند اما این سوال مطرح است که چرا عده‌ای از هم اکنون برای دولت خط و نشان می‌کشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه در انتخابات عده‌ای به کاندیداهای دیگر اظهار تمایل کرده بودند گفت: مجلس اصول گرا نیز باید خود را با رای و خواسته مردم همراه کند. امروز دیگر ذائقه مردم روشن شده است اگرچه عده‌ای مطلوبشان این انتخاب نبود اما امروز باید این عده بدانند كه در اقلیت هستند و باید خود را با خواسته‌های اکثریت هماهنگ کنند.

وی ادامه داد: باید کابینه‌ای روی کار بیاید که به جای آزمون و خطا و تصمیم گیری در پشت تریبون فضا را عقلانی و کار‌شناسی کند. گره‌های اقتصادی باید در کشور حل شود و برای حل این‌ها باید از چهره‌هایی که در حوزه خود دارای تجربه هستند و تیم کاری آن‌ها شناخته شده و مشخص است، استفاده شود. امیدواریم با به کار گیری تیم‌های قوی درهر وزارتخانه مشکلات با سرعت حل شود.

میرلوحی همچنین خاطرنشان کرد:‌‌ همان گونه که آقای خاتمی گفتند عده‌ای که در این هشت سال زشتی‌ها و نقص‌ها را ندیدند و همواره به تعریف از شرایط پرداختند هم اکنون به مطالبات دامن می‌زنند. برای حل و فصل این مطالبات باید تیم‌هایی روی کار بیاید که امتحان خود را پس داده‌اند تا جریان عقلانی در کشور ساماندهی شود. ما امروز مشاهده می‌کنیم اگرچه به شکل رسمی هنوز دولت عوض نشده است اما با افزایش امید مردم برخی روند‌ها از جمله افزایش پول ملی مثبت بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در خصوص راه‌اندازی تشکیلاتی تحت عنوان دفتر رئیس جمهور قبلی در نهاد رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز یک بام و دوهوا در کشور بی‌داد می‌کند. به خاتمی و دولت او کم لطفی‌های بسیاری شد اگر بخواهیم با معیار سخن بگوییم دولت اصلاحات پاک‌ترین دولت بود امروز هم مردم با رفتار خود نسبت به اصلاح طلبان و سید محمد خاتمی همین را نشان می‌دهند.

وی افزود: ما شاهد بودیم که با روی کار آمدن دولت نهم چه بی‌احترامی‌هایی به مدیران قبلی شد و پرونده‌هایی برای ان‌ها درست شد خود من شخصا ۱۳ ماه دویدم تا بتوانم ثابت کنم کارمند جمهوری اسلامی ایران بوده‌ام اما امروز اقایان اعلام می‌کنند که ۲۵ نفر باید در قالب دفتر رئیس جمهور سابق در نهاد ریاست جمهوری حضور داشته باشند. به نظر من دولت احمدی‌نژاد دولتی خود معیار است و باید با خودش سنجیده شود چرا که قرینه‌ای ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز