خبرگزاری کار ایران

در نامه اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری تاكید شد:

ربیعی پیشنهاد تشكل‌های كارگری برای تصدی وزارت كار

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۴۰

«معتقدیم طرف مذاکره برای تعیین مسئول وزارتخانه فوق الذکر بدون تردید، کارگران و نمایندگان آنان می‌باشند./ عدم توجه به درخواست‌های جامعه كارگری و یک‌سونگری مدیریت اجرایی کشور مشکلات این جامعه را هر روز فزاینده‌تر از گذشته کرده و حوزه وزارت کار و تامین اجتماعی امروز توان حل مشکلات را ندارد.»

اعضای اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب، كارگران را شایسته مشورت در خصوص انتخاب وزیر تعاون، كار و رفاع اجتماعی دانسته‌اند و «علی ربیعی» را به عنوان گزینه این تشكل كارگری به حسن روحانی پیشنهاد داده‌اند.

به گزارش ایلنا، در نامه اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری خطاب به رئیس دولت یازدهم آمده است: فرایند ۸ سال گذشته نشان داده عدم توجه به درخواست‌های جامعه كارگری و یکسونگری مدیریت اجرایی کشور مشکلات این جامعه را هر روز فزاینده‌تر از گذشته کرده و حوزه وزارت کار و تامین اجتماعی امروز توان حل مشکلات را ندارد و به دلایل عدیده‌ای قابل اثبات است که برخی حوزه‌های کشور در آستانه بحران قرار گرفته است.

در این نامه با تاكید بر اینكه كارگران دیگر فرصتی برای آزمون و خطا ندارند، هزینه چنین اقداماتی را برای كشور بسیار سنگین توصیف شده و نوشته شده است: ما معتقدیم طرف مذاکره برای تعیین مسئول وزارتخانه فوق الذکر بدون تردید، کارگران و نمایندگان آنان می‌باشند. از آنجا که همه ما با نگاه احساس مسئولیت و دلسوزی خود را موظف می‌دانیم یار و همکار حضرتعالی باشیم انتظار داریم جنابعالی با نگاه مثبت نسبت به پیشنهادات ارائه شده از سوی تشکل‌های کارگری که تاکنون هم مورد توجه قرار گرفته عنایت داشته باشید لذا بدین وسیله طومار ضمیمه که حمایت از اقای دکتر ربیعی را مد نظر قرار داده و ایشان را شخصی جامع الشرایط در حوزه کار، تولید و بخش تعاون و رفاه اجتماعی می‌داند خدمتتان ارسال کنیم.

متن كامل نامه اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری خطاب به رئیس دولت یازدهم در ادامه می‌آید:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی

با سلام و عرض تبریک مجدد پیروزی حضرتعالی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه صیام، ریاست محترم جمهوری بدون شک رای ۱۸۶۰۰۰۰۰۰ نفری مردم ایران رای به فرد نبوده بلکه رای به برنامه ها، رای به تغییر رویه‌ها و دیدگاه هاست مردم ایران در بین کاندیدا‌ها شما را اصلح از دیگران تشخیص داده و آرمان‌ها و آرزوهای خود را در نظرات و اندیشه‌های شما دیدند.
بدون کوچک‌ترین تردیدی با‌شناختی که ما از جنابعالی داریم می‌دانیم و بر این باوریم که حضرتعالی پاسخ شایسته‌ای به این اعتماد عمومی خواهد داد که یقینا صلاح و ثواب هم در همین است. خواسته‌ها برای رفع دغدغه‌ها و دل نگرانی‌ها بسیار است و ما شاهدیم روزانه با صداهای متفاوت این مسائل مطرح می‌شود.
گمان این است که هیچ کسی بهتر از توده مردم در حوزه‌های مختلف توان تشخیص و ارائه راهکار لازم را برای حل مشکلات ندارد و از آنجا که یکی از ساز و کارهای رفع این دغدغه‌ها گماردن افراد واجد شرایط برای تصدی پست‌های کلیدی خصوصا در بخش وزارتخانه، دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های ملی زیر مجموعه دولت است ما اعتقاد داریم حضرتعالی قطعا به درخواست‌های توده مردم توجه ویژه خواهید داشت.
جامعه کارگری یک بخش قابل توجه اجتماعی و گسترده‌ای نزدیک به ۴۰ درصد جامعه را در بر می‌گیرد. دستگاه متولی این جامعه به شکل مستقیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. فرایند ۸ سال گذشته نشان داده عدم توجه به درخواست‌های این جامعه و یکسونگری مدیریت اجرایی کشور مشکلات اینجامعه را هر روز فزاینده‌تر از گذشته کرده و حوزه وزارت کار تامین اجتماعی امروز توان حل مشکلات را ندارد و به دلایل عدیده‌ای قابل اثبات است که در برخی حوزه‌های کشور در آستانه بحران قرار گرفته است. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مجبوریم این واقعیعات را مد نظر داشته باشیم از طرف دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم چرا که هزینه چنین اقداماتی می‌تواند بسیار سنگین باشد از این جهت ما معتقدیم طرف مذاکره برای تعیین مسئول وزارتخانه فوق الذکر بدون تردید، کارگران و نمایندگان آنان می‌باشند از آنجا که همه ما با نگاه احساس مسئولیت و دلسوزی خود را موظف می‌دانیم یار و همکار حضرتعالی باشیم انتظار داریم جنابعالی با نگاه مثبت نسبت به پیشنهادات ارائه شده از سوی تشکل‌های کارگری که تاکنون هم مورد توجه قرار گرفته عنایت داشته باشید لذا بدین وسیله تومار ضمیمه که حمایت از اقای دکتر ربیعی را مد نظر قرار داده و ایشان را شخصی جامع الشرایط در حوزه کار، تولید و بخش تعاون و رفاه اجتماعی می‌داند خدمتتان ارسال کنیم.
امید است با اراده حضرتعالی شاهد تاثیرگذاری مثبت ایشان در عرصه تعاون، کار و رفاه باشیم. به جهت جلوگیری از تصدیع وقت حضرتعالی از ذکر و ارائه مستندات توجیه چنین درخواستی امتناع می‌کنیم.
برای حضرتعالی و دولت آینده از خداوند متعالی سلامتی و توفیق روز افزون را خواستاریم.
جمعی از اعضا اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز