خبرگزاری کار ایران

افراد پیشنهادی جمعی از دانشجویان به حسن روحانی برای حضور در كابینه

کد خبر : ۹۱۹۳۲

به منظور کمک به تحقق شعارها و برنامه های دولت تدبیر و امید، افراد پیشنهادی خود را برای تصدی مسوولیت برخی از وزارتخانه ها و معاونت های ریاست جمهوری جهت استحضار و دستور بررسی کارشناسی به حضور تقدیم می نماییم.

جمعی از دانشجویان رشته های عمران، معماری، شهرسازی، محیط زیست،کشاورزی، برنامه ریزی شهری، طراحی محیطی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مدیریت، ادبیات فارسی، تاریخ، باستان شناسی، نقاشی،گرافیک، طراحی صنعتی، مجسمه سازی، نگارگری، طراحی پارچه، صنایع دستی، تصویر گری و هنر های اسلامی از دانشگاه های تهران، هنر، الزهرا، سوره، علم و فرهنگ، شهید بهشتی، شاهد، آزاد، شریعتی، پیام نور، علمی کاربردی، امیرکبیر و علامه طباطبایی با صدور بیانیه‌ای كابینه پیشنهادی خود را برای تصدی مسوولیت برخی از وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری اعلام كردند.

به گزارش ایلنا،متن بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی

رییس جمهور محبوب و منتخب

با عرض سلام و تحیت؛

با اذعان به حضور پر شور و تعیین كننده جوانان و دانشجویان ایران اسلامی در فرایند شکل گیری حماسه سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعتماد و استقبال فراگیر همه ایرانیان به رویکرد دولت تدبیر و امید، بدینوسیله ما به عنوان جمعی از جوانان و دانشجویان دانشگاه های شهر تهران با تکیه بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با رویکرد توسعه پایدار شهر تهران و دغدغه های اجتماعی، مطالبات شهروندی و مدیریت شهری در راستای تمرین مشارکت و مردم سالاری و به منظور کمک به تحقق شعارها و برنامه های دولت تدبیر و امید و با در نظر گرفتن ملاحظات و دغدغه های ذیل، افراد پیشنهادی خود را برای تصدی مسوولیت برخی از وزارتخانه ها و معاونت های ریاست جمهوری جهت استحضار و دستور بررسی کارشناسی به حضور تقدیم می نماییم.

1. جوانان سرمایه های اجتماعی و پشتوانه های قابل اعتماد در فرایند توسعه پایدار کشور هستند. باید به هوش بود و بسترهای لازم برای تمرین دموکراسی مردم سالاری و قانون مداری و مشارکت جویی آنان را به دور از شعارزدگی و نماد گرایی فراهم آورد. باور کنیم که این نسل شور انگیز، خلاق، آزاد اندیش و دانش محور به مانند پرندگانی هستند که از سرزمین های آن سوی افق بشارت ها و نشانه ها دارند، باید به این نشانه ها به عنوان پیامی که از سواحل ناشناس بشارت دارند توجه کرد. و باور داشته باشیم که بخش بزرگی از مفاهیم نهفته در کلید واژه امید بعنوان شعار دولت یازدهم باید از دریای جوشان نسل پر امید و پیش قراول جوانان کشور تغذیه شود. در همین راستا باید با برنامه ریزی و عزمی ملی این نسل ارزشمند را در باز شناسی هویت ایرانی و اسلامی خود و جلوگیری از بحران هویت و نا امیدی به آینده و پرهیز از پیری زود رس و جامه کهن سالی بر تن کردن جوانان جلوگیری کرد. به مشارکت مدنی آگاهانه و سازمان یافته نسل جوان در فرایند توسعه ایران به عنوان یک فرصت طلایی در دولت اعتدال و امید بنگریم. فراموش نکنیم خلاقیت نسل جوان پتانسیل انسانی و اجتماعی برای توسعه کشور است و این خلاقیت نیاز به توجه و سرمایه گذاری و پرستاری دارد زیرا در چنین فرایندی بستر های لازم برای خلاقیت نسل جوان موجب توسعه نظام های مولد میشود و از طرف دیگر نظامهای مولدخود بسترهای خلاقیت را فراهم خواهد کرد.

2. کلید واژه دیگر دولت حضرتعالی اعتدال است. بدین معنی هر نوع مطلق گرایی امکان تحول در منطق مبتنی بر کاربرد اطلاعات آگاهی و اندیشه های جدید را از بین می برد. نگاه به جامعه تنها از دریچه سیاست و امنیت، انسجام اجتماعی را از بین می برد. زیرا سیاست مجرد مشروعیت خود را از اصل تحکم و حکم کردن به دست می آورد و در ان پای اقناع و اعتدال در میان نیست و چنین است که تولید نامولد و دیکتاتوری در حوزه های مختلف تولیدی و اجتماعی شکل می گیرد. باید تعامل سازنده بین حوزه های اقتصادی، سیاست و علم و فرهنگ ایجاد شود وگرنه از اعتدال چیزی باقی نخواهد ماند.

دولت اعتدال به هوش باشد که اگر در فرایند مدیریت کشور رابطه سه حوزه قدرت سیاسی (قدرت معطوف به زور) با قدرت اقتصادی (تجمع سرمایه های کمی و کیفی) و قدرت علم(آموزش حاصل تجربیات نوین) معکوس شود، مطلق گرایی زاده شده و اعتدال قربانی می شود و عجله بیهوده برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور حاصل می شود. آنگاه که اعتدال را ذبح کردیم به طریق اولاء قانون گریزی،استبداد زدگی،خود محوری،شعار زدگی، حذف همدیگر،تفرقه بجای همدلی،تضییع منافع ملی بخاطر منافع حزبی و گروهی، تخریب به جای نقد آگاهانه و منصفانه تند خویی و خشونت ورزی به جای مهر ورزی،سنگ اندازی و چوب لای چرخ هم گذاشتن،آب را گل آلود کردن،ذهن مردم و شهروندان را مشوش کردن، کینه توزی،بی توجهی به حرمت و حیثیت و شرافت انسان، کوته بینی و فاصله گرفتن از افق های دور در دولت و جامعه شکل می گیرد و فاصله گرفتن از فرهنگ اعتدال دشواری هایمان را افزونتر، گره ها را کور تر و حقیقت را مستور تر و مردم را خسته تر خواهد کرد.

3. حل بحران مدیریت در کشور بر مدیریت بحران اولویت دارد. بروکراسی گسترده ساختار فربه دستگاهای موازی، فرسودگی، پیری و سنتی بودن نظام مدیریت، انتخاب و انتصابهای غیر علمی و به دور از شایسته سالاری، توسعه نیافتگی،فقدان هماهنگی با نظام بین الملل، نبود چشم انداز و اشتراک در منافع ملی،تنوع اقلیمی و قومی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و جغرافیایی،بخشی نگری،تعدد مراکز تصمیم گیری،تصدی گری دولتی، فقدان اثر بخشی و مدیریت کیفیت گرا و ده ها معضل دیگر از جمله چالشهای پیش روی دولت اعتدال و امید است.

بر این اساس باید اصل تغییر در نگرش مدیریت کلان کشور برای اداره کشور و بستر سازی حکمرانی خوب در دولت اعتدال وامید فراهم شود. تکیه گاه این دولت از سرمایه ای به نام نفت باید به سرمایه اجتماعی عظیم مشارکت مردم و تعامل با نهادهای جامعه مدنی تبدیل شود. در این راستا دولت یازدهم باید از شاخصه های ذیل برخوردار باشد:

1.پاسخگویی 2. قانون مداری 3.مشارکت پذیری 4.مسئولیت پذیری 5. کارایی و اثر بخشی 6. اجماع محوری 7. عدالت و انصاف 8. شایسته سالاری 9.تقویت نهاد های جامعه مدنی 11. افزایش رقابت به جای انحصار 12. برون گرایی به جای درون داد مداری 13. تمرکز زدایی و عدم تمرکز اختیار 14. برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز مشکلات به جای حل بحران و در نهایت دولت باید نظارت کند و تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار نماید و تکیه گاه دولت از نفت باید به مشارکت مردم و توجه به سرمایه های اجتماعی و تعامل با نهادهای جامعه مدنی تغییر یابد.

کابینه پیشنهادی جمعی از جوانان و دانشجویان دانشگاه های شهر تهران

محمدعلی نجفی  وزیر آموزش و پرورش

مسعود سلطانی فر  وزیر ورزش و جوانان

مرتضی کاظمی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

جعفر توفیقی  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

نصر ا... جهانگرد   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

رضا ملک زاده  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

علی ربیعی  وزیر تعاون و رفاه اجتماعی

رضا ویسه  وزیر صنعت، معدن و تجارت

عبد الحمید بخشنده   وزیر جهاد کشاورزی

پیروز حناچی   وزیر راه و شهرسازی

بیژن نامدار زنگنه   وزیر نفت

رضا اردکانیان   وزیر نیرو

محمد نهاوندیان  وزیر امور اقتصادی و دارایی

علی یونسی   وزیر کشور

معاون اول ریاست جمهوری  اسحاق جهانگیری

سید حسین مرعشی  معاون اجرایی

مسعود نیلی  معاون رییس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

سید رضا صالحی- مرتضی بانک   معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

معصومه ابتکار   معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

مجید انصاری  معاون پارلمانی

غلامحسین کرباسچی   مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز