خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفتگو با ایلنا:

روحانی زمینه بازگشت یاران امام به عرصه را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۸

باید بزرگان کشور را متقاعد کنیم که وارد کار حزبی شوند/باید حزب فراگیر را با محوریت بزرگان نظام تشکیل دهیم در غیر این صورت ساختارهای دیگری جایگزین خواهد شد که این عواقب خوبی برای کشور نخواهد داشت.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر ضرورت بازگشت یاران امام به عرصه مدیریتی کشور گفت: متاسفانه طی این سال‌ها اکثریت یاران امام مورد بی‌مهری و بی‌احترامی قرار گرفتند که در میان آن‌ها می توان به مرحوم طاهری، ناطق نوری، آیت الله هاشمی، سیدمحمد خاتمی و سید حسن خمینی اشاره کرد. مردم با کار خود در ۲۴ خرداد امسال نشان دادند که این افراد هنوز برای آن‌ها محترم هستند و نسبت به رفتار و عملکرد افراطیون معترضند.

وی با اشاره به اینکه همه نیروهای خط امام امروز سن و سال بالایی دارند، گفت: بحث ورود آن‌ها به مسئولیت‌های اجرایی مطرح نیست بلکه آن‌ها می‌توانند پیرامون مراکز فکری حضور داشته باشند و دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کنند. اما کار مهم این است که رسانه ملی از انحصار دربیاید تا دیدگاه‌های این عده منعکس شود تا مردم بتوانند همواره با این نظرات در تماس باشند. امیدواریم دکتر روحانی نیز به این مساله توجه ویژه ای داشته باشد چرا که با حمایت این افراد از او اتحاد معنوی پشت روحانی تشکیل شد.

وی ادامه داد: امیدوارم با تدبیری که روحانی دارد زمینه بازگشت یاران امام به عرصه را فراهم کند.

میرلوحی همچنین در خصوص تشکیل ساز و کار یک حزب فراگیر در کشور عنوان کرد: من پیش از این نیز گفته‌ام افرادی همچون سید حسن خمینی، ‌آیت الله هاشمی، سید محمد خاتمی و ناطق نوری باید در احزاب فراگیر فعال شوند و پیگیر مسائل از این طریق باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بیشترین آسیب طی این هشت سال اخیر از فقدان فضای تحزب در کشور بود. در دیداری که عید امسال با آیت الله هاشمی داشتیم ایشان گفت حرف من این بود که حزب جمهوری را مجددا احیا کنم. در دیدار با سید محمد خاتمی نیز به وی گفتم روی مساله تحزب کار بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: سابقه احزاب کشور ما مربوط به سی سال پیش است در حالی که دنیا عوض شده و با شرایط گذشته قابل مقایسه نیست ما باید بزرگان کشور را متقاعد کنیم که وارد کار حزبی شوند تا بتوانند تحزب رادر کشور نهادینه کنند. حق و تکلیف با هم است نمی‌توان گفت من حق دارم اما تکلیفی ندارم باید بحث احزاب به شکل جدی در کشور مطرح شود و در  قانون اساسی نیز اصلاحاتی صورت گیرد؛ چرا که قانون اساسی تنها نظر مثبت خود را نسبت به تشکیل احزاب اعلام کرده است که نباید تنها به آن اکتفا کرد.

میرلوحی افزود: باید حزب فراگیر را با محوریت بزرگان نظام تشکیل دهیم در غیر این صورت ساختارهای دیگری جایگزین خواهد شد که این عواقب خوبی برای کشور نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز