خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین غروی در گفت وگو با ایلنا:

وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۳۴

روحانی در چارچوب معقولی با دستگاه‌های مختلف همکاری می‌کند /رابطه دولت روحانی با مجلس رابطه خوبی خواهد بود/روحانی روحیه جمعی دارد و می‌تواند با جمع کار کند.

ایلنا: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بین اینکه رایزنی‌های اولیه‌ای میان رئیس جمهور و رئیس مجلس در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی صورت گرفته است، پیش بینی کرد که اکثر قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی دولت یازدهم از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین غروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آغاز به کار رسمی دولت یازدهم، در خصوص همکاری متقابل دولت و مجلس، اظهار داشت: احساس می‌كنم آقای روحانی،در چارچوب معقولی می‌تواند با دستگاه‌های مختلف همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: یک وقت کسی همچون معجزه هزاره سوم خود را عقل کل می‌داند و می‌گوید این قانون بر خلاف قانون اساسی است، در حالی که باید به این فرد گفت قانون اساسی را چه کسی باید بشناسد؟ و چه کسی باید تعریف کند و چه کسی باید تشخیص دهد؟ این موضوع مسلما با شورای نگهبان است که یک سری حقوق‌دان و یک عده‌ای از فقها دارد؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از یک طرف هست، خود شورای نگهبان از یک طرف و مجلس هم از یک طرف دیگر؛ یعنی این نهاد‌ها حالیشان نمی‌شود که قانون چیست و آن وقت این معجزه هزاره سوم به این نتیجه رسیده است که این قانون خلاف قانون اساسی است و در نتیجه من به آن عمل نمی‌کنم؟ به این طریق که نمی‌شود کار کرد؛ این خیلی مهم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شخصی برای جایگاه ریاست جمهوری مطلوب است و باید در این سمت باشد که روحیه كار جمعی داشته باشد و آدم احساس می‌کند از ویژگی‌های آقای روحانی این است که روحیه جمعی دارد و می‌تواند با جمع کار کند و بالاخره بر اساس آن، اگر هم اختلاف نظراتی باشد در آن چارچوبی که قانون برای او مشخص کرده اختلاف‌ها را حل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین غروی در خصوص پیش بینی خود از رابطه دولت و مجلس در این دوره، اظهار داشت: پیش بینی می‌کنم این رابطه، رابطه فعال و خوبی باشد؛ البته این رابطه باید رابطه فعال و خوبی هم باشد؛ چه رابطه مجلس با ایشان و چه رابطه ایشان با مجلس؛ یعنی نباید منفعل باشد.

این استاد حوزه علمیه قم، در خصوص پیش بینی خود از رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دکتر حسن روحانی، گفت: اینکه همه وزراء رأی اعتماد می‌گیرند را نمی‌دانم، اما قاعدتا باید هماهنگ کرده باشند؛ حدسم این است که این رایزنی‌های اولیه را انجام دادند و به احتمال زیاد اکثریت قریب به اتفاق این وزرای پیشنهادی رأی بیاورند، چرا که رایزنی‌های قبلی با مجلس و رئیس مجلس و... انجام گرفته است. اما طبیعتا مسئله رأی گیری است و امیدواریم اعضای كابینه رای بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز