خبرگزاری کار ایران

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

مشكل تحریم‌ها را در چارچوب منافع ملی باید حل كرد

کد خبر : ۹۸۱۳۲

گفتمان معتدل راست در رأی آقای روحانی مؤثر بود/حمایت خود را از دولت ادامه خواهیم داد/هزینه‌هایی كه در عرصه جهانی می‌پردازیم به شدت غیرضروری است.ما اکنون هزینهٔ شعارهایی را می‌دهیم که با اندکی سیاست ورزی می‌شد این هزینه‌ها را به شدت کاهش داد.

یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واكنش به اظهارات برخی نمایندگان درباره سه وزیر باقیمانده تصریح کرد: یك تعداد از نمایندگان در مخالفت با وزرای پیشنهادی به گونه‌ای موضع‌گیری می كنند که گویی اگر این وزرا رأی بیاورند عده‌ای خلافکار بر سر کار می‌آیند و هیچ گونه مخالفت منطقی در صحبت‌هایشان نمی‌شود، دید.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه گفتمان افراطی‌ها در جامعه شکست خورده است، گفت: در زمان حال گفتمان افراطی راست به شدت شکست خورده است و ما می‌بینیم که گفتمان معتدل راست در رأی آقای روحانی بسیار مؤثر بوده است به طوری كه اکنون برخی از آنها جزو کابینه رئیس جمهور محسوب می‌شوند. حضور رحمانی فضلی در کابینه گویای این قضیه است.

وی در ادامه گفت: ما اصلاح‌طلبان همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردیم و رأی دادیم حمایت خود را از دولت ادامه خواهیم داد.

وی درباره اینكه گفته می‌شود كلید حل مشكلات كشور در عرصه سیاست خارجی است، گفت: هزینه‌هایی که ما اکنون در عرصه جهانی می‌پردازیم به شدت غیرضروری است اگر گوشه‌ای از خاک میهن ما مورد تعرض قرار می‌گرفت باید هزینه‌های بسیاری می‌دادیم تا بتوانیم کشورمان را حفظ کنیم. ما اکنون هزینهٔ شعارهایی را می‌دهیم که با اندکی سیاست ورزی می‌شد این هزینه‌ها را به شدت کاهش داد.

شیرزاد گفت: برای اینکه بتوان در عرصه بین المللی و سیاست خارجه موفق بود باید سیاست خارجه را به درون کشور کشید و سبب شد که بحث سیاست خارجه به ارکان حکومت و قدرتمداران راه پیدا کند.

وی ادامه داد: نمایندگان ما در خارج از کشور باید پیام کسانی که با آن‌ها به مذاکره می‌نشینند را به درون کشور بیاورند تا بتوان به یک اجماع و توافق در مورد سیاست خارجه رسید که ضامن حقوق اساسی ملت باشد. اما ما در دوره گذشته هیچ‌گاه شاهد نبودیم که گفتگوهایی که آقای جلیلی در خارج از کشور داشتند در کشور مطرح شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاكید كرد: مطرح شدن مواضع طرف‌های گفتگو در درون کشور و با مسئولین می‌تواند سبب رسیدن به یک توازن باشد و این یکی از وظایف دیپلمات‌های ما خواهد بود که با کار درست خود سبب یکپارچه شدن نظرات مردم و سران کشورشوند.

شیرزاد نسبت به روشنگری و حسن تدبیردولت در این عرصه ابراز امیدواری کرد و گفت: ما باید در چارچوب منافع ملی مشکل تحریم‌ها را حل كنیم.

احمد شیرزاد به تفاوت كار روحانی در عرصه سیاست خارجه با خاتمی اشاره کرد و گفت: در زمان ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی تقریباً تمام اصولگرایان در مقابل او بودند اما امروز بدنه حکومت پتانسیل معتدل بودن را دارد. هرچند طبیعتاً شاهد موضع گیری تندی از جانب افراطیون در برابر رویکرد معتدلانه دولت خواهیم بود اما امیدواریم این افراد هم به خود آمده و منافع ملت،كشور و نظام را به منافع شخصی و جناحی خود ترجیح دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز