خبرگزاری کار ایران

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان اصل تفكیك قوا را رعایت كنند

کد خبر : ۹۸۵۹۲

انتخاب معاونین حق رئیس جمهور است و کسی حق ورود به این موضوع را ندارد بنابراین ورود برخی نمایندگان به این بحث‌ها زیر پا گذاشتن اصل تفکیک قوا است.

یک نماینده سابق مجلس با اشاره به ادامه فشار برخی نمایندگان به رییس‌جمهور در خصوص نحوه انتخاب همكارانش برای پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید گفت: اظهارنظری که منطبق بر جایگاه افراد نباشد حتما شأن و جایگاه افراد و مجلس را زیر سوال می‌برد.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خبرگار ایلنا پیرامون عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی حسن روحانی گفت: قطعا این عدم صلاحیت بخاطر مسائل سیاسی بود کسانی مثل آقای نجفی را نمی‌توان بخاطر نداشتن توانایی و تجربه زیر سوال برد.

وی با اشاره به جلسات رای اعتماد مجلس به دولت‌های گذشته افزود: چنین رای اعتمادی تا به حال سابقه نداشته که نمایندگان بخاطر دیدگاه سیاسی فردی به مخالفت با او بپردازند گویا افرادی انتظار داشتند آقای روحانی کابینه را از همفکران آن‌ها بچیند اما هیچ جای دنیا بازندگان انتخابات در رأس قرار نمی‌گیرند در دوره‌های قبل هم شاهد بودیم که وزرای پیشنهادی بودند که نتوانستند از مجلس رای بیاورند البته این رای‌ها به دلیل بحث توانایی، ‌تجربه و نا‌شناس بودن آن‌ها بود نه بخاطر عملکرد سیاسی.

وی اظهارنظر برخی نمایندگان درباره وزیر پیشنهادی علوم و معاون پارلمانی دولت را نیز در همین راستا دانست.

قنبری با اشاره به تندروی‌های صورت گرفته، گفت: بهتر است مخالفین مانند دیگر کشورهای دنیا اپوزیسیون تشکیل داده و به نقد منصفانه عملكرد دولت بپردازند تا دیگر بار بتوانند خود را در انتخابات به مردم معرفی کنند.در حال حاضر هم بهتر است اجازه دهند دولت کار خود را انجام دهد.

وی با اشاره به برخی اتهامات مطرح شده گفت: این طبیعی شده که در كشور ما تندرو‌ها همیشه به رقیب خود انگ زده و انها را با برچسب فتنه‌گر یا ‌لیبرال از عرصه حذف كنند اما این بار بحث تحصیل در غرب مطرح شده كه نمی‌دانم کی و کجا تحصیل در غرب جرم دانسته می‌شود. پیغمبر توصیه می‌کند که در هر شرایطی به تحصیل علم بپردازید آیا این خلاف ارزش است یا ارزش است که کسانی سال‌ها غربت و سختی را تحمل کردند و در خارج کشور به تحصیل پرداختند و با کوله‌باری از دانش و علم به کشور بازگشتند مجلس متاسفانه به حاشیه‌ها بیشتر پرداخت خصوصا در رای اعتماد به آقای نجفی که مورد قبول مردم و فرهنگیان بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:عملكرد ‌مجلس از منظر افکار عمومی زیر سوال است البته این حق مجلس است که رای ندهد اما مردم خواسته‌هایی دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود و حق مردم همواره باید در نظر گرفته شود آیا نماینده‌ها در رای اعتماد به خصوص به آقای نجفی مردم را در نظر گرفتند؟ البته به کسانی مثل آقای زنگنه، ‌ظریف و نعمت‌زاده رای مثبت داده شد که ما نگران رای این وزرای پیشنهادی نیز بودیم.

وی با اشاره به انتخاب معاونین و سرپرست‌هایی که از سوی رئیس جمهور منصوب یا به سرپرستی انتخاب شده‌اند، گفت: آقای توفیقی به خوبی وزارتخانه علوم را می‌شناسد و گزینه‌ای بسیار خوب و مورد حمایت دانشجویان است بهتر از توفیقی چه گزینه‌ای می‌تواند برای این وزارتخانه باشد؟ یا بعضی از خبر‌ها که آقای انصاری را به عنوان نماینده پارلمانی رئیس جمهور معرفی می‌کند نشان دهنده درک آقای روحانی است آقای انصاری یکی از گزینه‌های مناسب برای این پست است و‌شناختی که به جایگاه مجلس و دولت دارد این انتخاب را شایسته‌تر می‌کند نمی‌دانم چرا با فردی مثل ایشان مخالفت می‌شود.

وی با اشاره به حد و حدود قوانین گفت: انتخاب معاونین حق رئیس جمهور است و کسی حق ورود به این موضوع را ندارد بنابراین ورود برخی نمایندگان به این بحث‌ها زیر پا گذاشتن اصل تفکیک قوا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز