خبرگزاری کار ایران

جوادی حصار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اصولگرایان در تحلیل شخصیت احمدی نژاد دچار اشتباه بزرگی شدند

asdasd

متاسفانه در این دولت بودجه به یک کانال یک صفحه‌ای و دفتر یادداشت احمدی‌نژاد تبدیل شد/افشای وضع موجود زمینه ساز بازگشت مقتدرانه اصلاح طلبان می‌شود/ دعوای اصولگرایان ناشی از جابه جایی قدرت است.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است، برآیند مواضع اخیر احمدی‌نژاد به نوعی فرار رو به جلو محسوب می‌شود. به عبارت دیگر وی برای اینکه خود را از هدف انتقادات و هجمه‌های علیه خود که ناشی از وضع موجود نیز است،‌‌ رها کند در نشست خبری اخیر خود تلاش کرد تا خود را به عنوان یک منتقد جدی از وضع موجود نشان بدهد.

محمد صادق جوادی حصار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: اعتقاد داشته و دارم که بسیاری از افراد و جریان‌های ذیل سرفصل اصولگرایی که در شرایط کنونی فعالیت می‌کنند در مفهوم مشترکی از عنوان اصولگرایی با یکدیگر به توافق نرسیدند بنابراین به نظر من این عده تنها مدعی اصولگرایی هستند.

وی ادامه داد: اگر به گذشته رجوع کنیم می‌بینیم که اصولگرایی در شرایطی تعریف شد که برخی مدعی بودند عده‌ای از اصول اولیه انقلاب عبور می‌کنند بنابراین باید با ایستادگی از بنیان انقلاب دفاع کرد در این فضا عده‌ای با شعار اینکه ما اصول گرا هستیم و سایرین نیستند زمینه ظهور کلمه‌ای با عنوای اصولگرایی را فراهم کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه آنچه احمدی‌نژاد و طیف او مطرح می‌کنند و همچنین منازعات میان اصولگرایان از سنخ آنچه در حوزه اصولگرایی تعریف می‌شود نیست، گفت: اصولگرایان تعریف دقیقی از این کلمه ندارند تا بتوانند با استناد به آن مدعی شوند که احمدی‌نژاد از خط اصولگرایی گذشته است بنابراین اگرچه حزبی به نام اصولگرایی وجود دارد اما هنوز با تعریف خاص کلمه نسبت کمی دارد.

جوادی حصار با اشاره به اینکه دعوای درون گروهی اصولگرایان بیشتر ناشی از جا به جایی قدرت است، تصریح کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا با حمله به احمدی‌نژاد قدرت پیرامون وی را کاهش داده و در انتخابات جبهه خود را حفظ کنند تا مبادا این قدرت به جبهه دیگری منتقل شود.

وی افزود: از ابتدا تصور اصولگرایان از احمدی‌نژاد یک انسان مطیع بود که تنها مجری دستورات آن‌ها باشد ولی احمدی‌نژاد نشان داد تابع محض نیست و در حوزه قدرت تعریف خود را دارد در حالیکه اصولگرایان گمان نمی‌کردند که وی بخواهد برای خود محدوده قدرتی تعریف کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصولگرایان در تحلیل شخصیت احمدی‌نژاد اشتباه کردند، گفت: همانطور که شاهد بودیم در اوایل دولت دهم احمدی‌نژاد که اصرار داشت مشایی را به عنوان معاون اول خود معرفی کند با مخالفت‌های جدی از سوی اصولگرایان مواجه شد بنابراین اگرچه در مقابل این مخالفت‌ها وی را به عنوان رئیس دفتر خود برگزید اما نباید فراموش کرد که نقشی که مشایی تاکنون در دولت ایفا کرده است نیز کمتر از پست معاون اولی نبوده است.

جوادی حصار در ادامه تصریح کرد: از شواهد مشخص است که احمدی‌نژاد نیز متوجه میزان جایگاه مدعیان اصولگرایی نزد مردم شده است برای همین به میزان پایگاه اجتماعی آن‌ها بهایی برای این جمع قائل نیست.

وی با بیان اینکه امروز هجمه‌ها نسبت به احمدی‌نژاد سنگین‌تر از گذشته شده است، گفت: در گذشته هیچ‌گاه تا این حد جدی بحث سوءمدیریت احمدی‌نژاد مطرح نشده بود اما زمانی که مجلس هم اکنون بر این مساله پا فشاری می‌کند وی نیز در پی این است تا مسئولیت مشکلات بوجود آمده را تقسیم کند. که البته این کار نادرستی هم به نظر نمی‌رسد زیرا وضع موجود محصول مساعدت‌ها و چشم پوشی‌های مجلس نیز هست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر مجلس واقعا مقتدر بود زمانی که احمدی‌نژاد مدعی شد مجلس در راس امور نیست باید اقدامی انجام می‌داد در واقع می‌توان گفت مجلس با کوتاهی‌های خود برگ سبزی برای قانون شکنی به احمدی‌نژاد تقدیم کرد.

وی با انتقاد از مساله بودجه در دولت نهم و دهم اذعان کرد: متاسفانه در این دولت بودجه به یک کانال یک صفحه‌ای و دفتر یادداشت احمدی‌نژاد تبدیل شد. علاوه بر این سوال این است که چرا زمانی که احمدی‌نژاد اعلام می‌کرد لیست مفسدان اقتصادی در جیب من است از سوی نهاد‌های مربوطه نسبت به این مساله واکنشی صورت نگرفت.

جوادی حصار در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به نظر من افشای وضع موجود و دلایل پدید آمدن آن می‌تواند زمینه ساز برگشت مقتدرانه اصلاح طلبان به عرصه کشور شود اما نباید فراموش کرد که دولت بعدی بار سنگینی را متحمل خواهد شد چرا که من معتقدم هر فردی بخواهد در پی حل مشکلات امروز کشور برآید باید ابتدا خود را برای قربانی شدن آماده کند همچنین امیدوارم خداوند نیز از اشتباهات این دولت بگذرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز