خبرگزاری کار ایران

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی:

برخی سعی در حاشیه آفرینی برای دولت جدید دارند

کد خبر : ۹۹۳۲۰

اسنادی وجود دارد كه گازهای سمی را رژیم صهیونیستی در اختیار تروریستها قرار داده است/ جامعه جهانی باید فكری برای این فاجعه بكند.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف از كاربرد سلاح شیمیایی توسط تروریستهای سوری گفت: مسلمانان در سوریه با سلاح شیمیایی اسرائیل قتل عام می‌شوند. جامعه جهانی باید فكری برای این فاجعه بكند.

به گزارش ایلنا، حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت اظهار داشت: اسنادی وجود دارد كه گازهای سمی را رژیم صهیونیستی در اختیار تروریستها قرار داده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سكوت جامعه جهانی و حمایت آمریكا، اسرائیل و ارتجاع عرب از كشتار مردم سوریه بیان داشت: فجایعی كه امروز در سوریه می‌گذرد نهایت قساوت و بیرحمی است. غرب برای شكستن سد مقاومت همه اصول و مبانی حقوق بشر و نیز قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

وی با اشاره به انفجارات اخیر لبنان نیز افزود: اسرائیل برای اینكه نفس تازه‌ای به تروریسم در سوریه بدمد جبهه لبنان را فعال كرده است. شیعیان در لبنان آماج «بمب گذاریها» عملیات تروریستی هستند اگر این شرارت‌ها ادامه پیدا كند، حزب‌الله باید تكلیف خود را با شرارتهای اخیر رژیم صهیونیستی یكسره كند.

حبیبی یادآور شد: روزگاری ایران اسلامی گرفتار شرارت تروریستهای منافق بود. مردم و دستگاههای امنیتی همكاری كردند و ریشه تروریسم را از بیخ و بن بركندند.مردم لبنان باید از تجربیات ملت ایران بهره ببرند و پاسخ تروریستها را در جا بدهند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات مصر نیز عنوان کرد: در حالی كه رئیس جمهور قانونی مصر توسط رژیم كودتا در زندان به سر می‌برد، حسنی مبارك از زندان آزاد می‌شود. مفهوم این دو خبر چیست؟

وی ادامه داد: ملت مصر زیر بار خشونت نظامیان دست از مردمسالاری برنمی‌دارند. تنها راه مبارزه با استبداد و استعمار خارجی مردم‌سالاری دینی است. مردم مصر باید با استفاده از تجربیات ملت ایران عقبه‌های خطرناك توطئه‌ها و دسیسه‌‌های غرب را پشت سر بگذارند و سریع از آن عبور كنند. مردم مصر نباید اجازه دهند ارتش انقلاب مردم مصر را مصادره كند و دوباره ساخت حكومت دوران استبداد مبارك را احیاء نماید.

حبیبی همچنین با تبریك هفته دولت بیان داشت: مقام معظم رهبری خواستار دولتی بودند كه نقاط ضعف دولتهای قبل را نداشته باشد و نقاط قوت را حفظ كند. ایشان به عنوان كشتی بان انقلاب اسلامی در دیدار هفته دولت خود در سال گذشته نقاط قوت و ضعفی را برشمردند كه انتظار می رود مورد توجه جدی دولت فعلی قرار گیرد.

دبیركل حزب موتلفه اسلامی افزود: معیشت قشرهاى متوسط و ضعیف، عدم توجه به اقتصاد دانش بنیان و اتكای بیش از اندازه به نفت از جمله نقاط ضعفی است كه باید در اولویت اصلاح قرار گیرند.

وی جاودان شدن دولت رجایی و باهنر را معطوف به خلوص الهی آنها در خدمت به مردم و عدم صرف وقت برای انتقام از رقیب سیاسی ساقط شده دانست و گفت: برخی سعی بر حاشیه آفرینی برای دولت جدید دارند كه اگر تدبیر لازم اتخاذ نگردد، بار دیگر كشور شاهد منازعات قوا خواهد شد.

حبیبی با گرامیداشت یاد و نام شهدای موتلفه اسلامی در شهریورماه، شهیدان لاجوردی، اندرزگو و عراقی عنوان کرد: این شهیدان الگوهای كاملی برای نظام سازی در موج بیداری اسلامی كشورهای منطقه هستند. بزرگمردانی كه امام و رهبری به صورت ویژه آنها را تكریم كردند اما دستگاه های مسئول، اهتمام لازم را در معرفی و زنده نگاه داشتن نام و راه آنها ندارند. نباید این بی توجهی ها به شكلی باشد كه گمان رفتار جناحی در خصوص آن به اذهان متبادر شود.

دبیركل حزب موتلفه اسلامی خطاب به اعضای این حزب در سراسر كشور اعلام کرد: اینكه شهید رجایی و همچنین شهید باهنر از حضور در مركزیت موتلفه اسلامی به عنوان برگ درخشان كارنامه خود یاد می كنند، یادآور جایگاهی است كه به تعبیر شهید مظلوم دكتر بهشتی اصیل، پیشرو، پركار، پرتوان، با ایمان، پرشور و پرحركت بود. امروز نیز همگی باید بكوشیم حزب را در آن تراز حفظ نماییم.

حبیبی با اشاره به برنامه تلویزیونی مناظره اظهار داشت: مایه خرسندی است كه پس از سالها حزب گریزی و منفی انگاری در خصوص تحزب، سیمای جمهوری اسلامی فرصت خوبی را به این حلقه مفقوده نظام مردمسالاری كشورمان اختصاص داد و امیدواریم با پرداخت بهتر رسانه ها به این موضوع دغدغه معماران انقلاب اسلامی پس از سالها مهجوریت به جایگاه اصلی خویش بازگردد.

وی كادرسازی، برنامه برای اداره كشور، ارتقاء سطح آگاهی عمومی، شفاف شدن پاسخگویی در برابر رای مردم و كمك موثر به تحقق جمهوریت را از مزایای تقویت تحزب بر شمرد و خاطر نشان كرد: برخی با یكسان انگاری تحزب غربی با تحزب اسلامی؛ برخورد حذفی با تحزب را در سالهای قبل كلید زدند و نتیجه آن عدم پاسخگویی در برابر آرا و نیز چرخش مكرر سیاسی برخی چهره ها بود. امیدواریم دوره جدید سرآغاز فصلی نو برای اداره صحیح تر جامعه باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی برخی اشكالات همچون حضور دو چهره از یك حزب تعطیل شده در مناظره احزاب، عدم توازن دعوت شوندگان و نیز برخی اشكالات ساختاری برنامه مناظره را برای اولین تجربه پس از سه دهه فقدان چنین رویكردی طبیعی دانست و تاكید كرد: انتظار ادامه چنین رویكردهایی با تصحیح نقاط ضعف آن است كه در بلند مدت موجب افزایش آگاهی مردم و جلوگیری از توفیق اتاقهای جنگ روانی دشمن خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به آغاز قریب الوقوع دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا یادآور شد: شهرداری ها بخش مهمی از نظام اداری مردم سالار را تشكیل می دهند و شوراهای اسلامی باید دقیق تر و قوی تر بر عملكرد آنها نظارت داشته باشند. نباید شاهد آن باشیم كه در مقاطعی همچون انتخابات به عنوان مچ گیری پرونده هایی رسانه ای شود و این ممكن نیست مگر با رسیدگی سریع، جدی و بدون چشم پوشی به هر گونه تخلف یا شبهه ای كه توسط رسانه ها درباره شهرداری ها مطرح می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز