خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ اسماعیلی:

وابستگی فنی به خارج نداریم

asdasd

ما هیچگونه نیاز و وابستگی به سامانه‌های پدافند هوایی خارجی نداریم، ۳۳ سال است که سامانه پدافند هوایی عمده خارجی وارد کشور نشده و دستاوردهای این حوزه نشان می‌دهد که با دستاوردهای فعلی قابلیت رویارویی با تهدیدات آینده را داریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه پیام جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی است، در ادامه درباره تهدیدهای دشمنان علیه کشورمان اظهار داشت: ‌ کشورهای تهدیدکننده در صورت بروز هرگونه اتفاق سیلی محکمی از جمهوری اسلامی ایران خواهند خورد.

به گزارش ایلنا، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در حاشیه مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار این قرارگاه که صبح امروز یکشنبه در مجتمع ۵ ‌آذر تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در تشریح دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی اظهار کرد: قرارگاه پدافند هوایی طی ۴ سال گذشته دستاوردهای بسیار مطلوبی در حوزه تخصصی خود داشته که در این راستا می‌توان به سامانه‌های راداری شهاب، سامان و فجر اشاره کرد، این رادار‌ها وضعیت خاص و متفاوتی نسبت به رادارهای پیشین موجود در کشور دارند.

اسماعیلی اظهار داشت: ‌ این سامانه‌های راداری این امکان را برای پدافند هوایی پدید می‌آورند که با بهره گیری از تمام طیف‌ها و فرکانس‌ها در جنگ‌های احتمالی آینده که شروع آن‌ها با جنگ الکترونیک خواهد بود مقابله و مواجهه کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در ادامه با اشاره به اینکه تصویب طرح جامع پدافند هوایی و طرح نور ولایت از دیگر اقدامات پدافند هوایی است، افزود: از طرح نور ولایت می‌توان به عنوان چراغ راهی نام برد که نشان می‌دهد پدافند هوایی در چه جایگاهی قرار دارد، به چه جایگاهی دست خواهد یافت و برای دستیابی به جایگاه حقیقی خود چه مسیری را باید طی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه منسجم کردن شبکه یکپارچه پدافند هوایی از دیگر دستاوردهای این قرارگاه است در تشریح این شبکه یکپارچه افزود: تمامی سامانه‌های راداری، موشکی، توپخانه‌ای و حتی هواپیماهای طرح پدافندی نیروی هوایی ارتش و سامانه‌های شنود الکترونیکی و دیده بانی بصری هوایی با ارتباطات مستقل و امن و پایدار به این شبکه یکپارچه سرویس دهی کرده و وظیفه دفاعی منسجم که برگرفته از ۴ ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام را بر عهده دارد انجام می‌دهد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید پدافند هوایی ایران در سطح جهان در چه جایگاهی قرار دارد؟ افزود: پدافند هوایی باید آفند کشور، ‌ مهاجم و تهدیدکننده و منافع آن، عوارض زمینی و همچنین نحوه جنگیدن خود در صحنه نبرد را به طور دقیق واکاوی و خود را برای تهدیدات ۳۶۰ درجه‌ای آماده کند تا از این طریق از پدافند هوایی چالاک و چابک با لایه‌های بی‌شمار پنهانی برخوردار شویم البته هم اکنون از پدافند هوایی چالاکی برخوردار هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیام جمهوری اسلامی ایران همواره پیام صلح و دوستی بوده است تاکید کرد: با این وجود کشورهای تهدیدکننده در صورت بروز هر گونه اتفاق سیلی محکمی از جمهوری اسلامی ایران خواهند خورد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا پدافند هوایی کشور نیاز و وابستگی به تجهیزات سایر کشور‌ها دارد یا نه؟ گفت: ما هیچگونه نیاز و وابستگی به سامانه‌های پدافند هوایی خارجی نداریم، ۳۳ سال است که سامانه پدافند هوایی عمده خارجی وارد کشور نشده و دستاوردهای این حوزه نشان می‌دهد که با دستاوردهای فعلی قابلیت رویارویی با تهدیدات آینده را داریم.

وی در ادامه افزود: صحنه تجارت می‌تواند یک صحنه جنگ یا دفاع باشد اگر قرار باشد صحنه تجارت باشد و در تمامی جی پی اس‌هایی که ایران را پوشش می‌دهد توسط دشمن اختلال ایجاد شود ما در زمان بحران و تهدید استقبال می‌کنیم چرا که سامانه‌های جی پی است (جمر) را در اختیار داریم و زود‌تر از دشمن وارد صحنه خواهیم شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: ‌ نوع رهگیری و نوع هدایت تنها جی پی اس، ماهواره، ایستگاه‌های زمینی، ارتباط با سیم و بی‌سیم رادیویی نیست و تمام این‌ها در هدایت و کنترل با یکدیگر عجین هستند و بدون شک توسط بروز هرگونه اتفاق فضای کشور را برای تهدیدکنندگان ناامن خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر هواپیمای مهاجم دشمن بخواهد بر روی خاک کشور دیگری به عنوان هدف پرواز کند نیازمند این است که توسط ماهواره جی پی اس و یا طیف‌های فرکانسی متفاوتی هدایت شود، اظهار داشت: بدانید قطعاً‌ نخواهند توانست در تمامی این سامانه‌ها اختلال ایجاد کنند چرا که از این طریق خودشان محکوم به سکوت شده و به ما کمک کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز