خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در تذکر پیش از دستور:

بازگشت به طرح اصلی نمایندگان را از بررسی خسارات کودتای 28 مرداد دور می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۰۰

در صورت بازگشت به طرح اولیه این طرح باید به بررسی مجدد نمایندگان و مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس و یا مرکز تحقیقات و همچنین شورای نگهبان برسد.

نماینده مخالف با پیشنهاد بازگشت به طرح اصلی پیگیری دخالت آمریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد در صحن علنی اظهار داشت: در صورت موافقت با این پیشنهاد نمایندگان هدف اصلی خود که بررسی خسارات کودتای 28 مرداد است را فراموش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌ ‌پور نماینده مردم ارومیه به عنوان یکی از مخالفان پیشنهاد بازگشت به طرح اصلی پیگیری دخالت آمریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد که صبح امروز در جلسه علنی مجلس از سوی خسروی نماینده دیگر مجلس مطرح شد در پشت تریبون قرار گرفت و گفت: موضوع کودتای 28 مرداد هم‌اکنون روی میز مجلس قرار دارد این به معنای کشتار مسلمانان و قتل عام نیروی مذهبی در زندان و همچنین کشتار مردم تهران در خیابان‌های لاله‌زار و اطراف آن بود.

وی افزود: در صورت بازگشت به طرح اولیه این طرح باید به بررسی مجدد نمایندگان و مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس و یا مرکز تحقیقات و همچنین شورای نگهبان برسد.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: هدف از تصویب دوفوریت طرح پیگیری کودتای 28 مرداد این است که در صورتی که خسارتی به ایران وارد شده بتوان از طریق نهادهای زیرمجموعه آنها را پیگیری کرد و نمایندگان با اصلاحاتی که در مواد جزیی‌تر این طرح انجام می‌دهند می‌توانند یک قانون جامع را در اختیار اجراکنندگان قرار دهند.

نماینده مردم ارومیه در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکه این اقدام نمایندگان مجلس الگوی خوبی می‌تواند برای کشورهای دیگر مانند افغانستان و یا پاکستان باشد گفت: در صورت محقق شدن این دو فوریت کشورهای دیگر هم می‌توانند خواهان خسارت‌های خود از عاملان جنایت‌های اصلی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز