خبرگزاری کار ایران

نادران در تذکر آیین نامه ای:

هیأت رئیسه موظف به ارائه سوال من به وزیر نفت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۷۱

سئوال من از وزیر نفت درباره قرارداد کرسنت به جریان بیفتد/ سؤالات پس از تنظیم شدن از سوی نمایندگان تسلیم هیأت رئیسه می شود و هیأت رئیسه موظف است سؤالات را هر چه سریعتر به کمیسیون های تخصصی ارجاع دهد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ضمن تأکید بر اینکه هیأت رئیسه باید سؤالات نمایندگان از وزرا را هر چه سریع‌تر به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهند اظهار داشت: سئوال من از وزیر نفت درباره قرارداد کرسنت به جریان بیفتد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، الیاس نادران در جلسه علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای خود با استناد به ماده ۲۰۹ گفت: هر نماینده‌ای می‌تواند راجع به مسائل داخلی و خارجی وزرای مذکور درباره وظایف آن‌ها سؤال کند و این در حالی است که این سؤالات باید از طریق هیأت رئیسه برای بررسی تخصصی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شود که متأسفانه در برخی موارد این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی با بیان این مطلب که سؤال از وزرا طبق آیین نامه داخلی مجلس باید کتبی، سریع و در فرم‌های مخصوص که از سوی هیأت رئیسه تهیه می‌شود تنظیم گردد تصریح کرد: سؤالات پس از تنظیم شدن از سوی نمایندگان تسلیم هیأت رئیسه می‌شود و هیأت رئیسه موظف است سؤالات را هر چه سریع‌تر به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: سؤال من از وزیر نفت در خصوص قرارداد کرسنت و علت عزل مسئولان ناظر وزارت نفت که خدمات بسیاری نیز کرده و فساد‌ها را در آنجا کشف کرده‌اند بوده که متأسفانه این سؤال حتی از سوی هیأت رئیسه تحویل گرفته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری دلیل هیأت رئیسه در خصوص نگرفتن متن سؤال از وزیر گفت: محمد صادقی که عضو هیأت رئیسه مجلس است می‌گوید دکتر لاریجانی اجازه تحویل گرفتن سؤال از نمایندگان را نداده و نمی‌توانیم سؤالات را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهیم.

ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر نادران گفت: اینطور که برخی از اعضای هیأت رئیسه در خصوص عدم تحویل متن سؤال از وزرا عنوان کرده‌اند درست نیست و دکتر لاریجانی چنین نظری نداشته و سؤالات طبق روال گذشته تحویل گرفته و به کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی بیشتر ارجاع داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز