خبرگزاری کار ایران

هروی در مخالفت با کلیات طرحی درباره پیگیری خسارات ایران در کودتای ۲۸ مرداد:

یک تحقیق جامع سیاسی و تاریخی درباره کودتای 28 مرداد نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۷۹

اگر جوامع بین المللی می پذیرفتند که ارائه اسناد، افشای حقایقی است که مشخص شود امریکا ظلمی علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشته چنین کاری صورت نمی گرفت پس اصل قضیه مغایرت ماهوی در درون خود دارد.

نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اینکه تحقیق جامع سیاسی و تاریخی درباره کودتای 28 مرداد انجام نشده است، تصریح کرد: آیا براساس مطالعات آمریکا می توان پیگیری حقوقی و سیاسی خسارات ایران را در این کودتا انجام داد؟

به گزارش ایلنا، جواد هروی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 شهریور) مجلس شورای اسلامی، درمخالفت با کلیات طرحی درباره پیگیری حقوقی و سیاسی مطالبات ایران در کودتای 28 مرداد گفت: اگر چه طراحان از دلسوزی این طرح را ارائه کردند ولی این کار مقارن با سالگرد حادثه 28 مرداد به صورت عجولانه در صحن علنی مطرح شده است زیرا اگر طرح مذکور براساس مستندات علمی صورت گرفته بود، طرح آن در زوزهای دیگر سال نیز ممکن بود.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به آنکه نگاه موافقان کلیات طرح را مبنی بر اینکه باید در مقابل نظام سلطه و استکباری امریکا و انگلیس ایستاد، قبول دارم ولی آیا چاره راه این است که بدون اتکا بر مستندات و صنایع لازم در مورد واقعه 28 مرداد چنین کاری را انجام داد؟

وی بیان کرد: ما تا کنون یک تحقیق جامع سیاسی و تاریخی در مورد این حادثه نداشته ایم پس چگونه می خواهیم آن را به صورت حقوقی پیگیری کنیم در حالیکه زمانی این کار میسر است که مستندات مستند و علمی پیرامون کودتای 28 مرداد داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: اگر جوامع بین المللی می پذیرفتند که ارائه اسناد، افشای حقایقی است که مشخص شود امریکا ظلمی علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشته چنین کاری صورت نمی گرفت پس اصل قضیه مغایرت ماهوی در درون خود دارد.

هروی تصریح کرد: بیشترین تحقیقاتی که می تواند زمینه مطالعات و پیگیری های حقوقی و سیاسی باشد، کاری است که خود آمریکایی ها انجام داده اند و از طراحان تعجب می کنم که چگونه می خواهند از طریق آن مطالعات و تحقیقات پیگیری حقوقی و سیاسی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز