خبرگزاری کار ایران

رحمنی در تذکر شفاهی خواستار شد:

تأمین خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی کشاورزان استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۳۰

رحمنی همچنین خواستار پرداخت بیمه خسارت کشاورزان و استمهال بدهی‌های خسارت دیدگان به مدت یک سال شد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس خواستار توجه ویژه وزیر جهاد کشاورزی به خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی کشاورزان استان قزوین شد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، رجب رحمنی در جلسه علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود از دولت خواست نسبت به کمبود شدید آب کشاورزی و شرب در استان قزوین توجه ویژه داشته باشد و گفت: به دلیل برداشته‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، استان قزوین با مشکلاتی روبرو شده است و باید مدیریت سد طالقان را به استان قزوین بدهند.


نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل مشکل آب استان قزوین یا از سرشاخه‌های الموت رود به میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب به استان قزوین داده شود یا کل آن را به تهران دهند و سد طالقان به استان قزوین اختصاص داده شود.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از وزیر نیرو خواست نسبت به تکمیل پروژه آب و فاضلاب تاکستان که ۱۰ سال نیمه تمام مانده، اقدام کند.


وی همچنین با اشاره به خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی کشاورزان استان قزوین از خسارات خشکسالی، سرمازدگی و تگرگ و از یبن رفتن گندم و باغات، خواستار توجه وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع شد و در بخش دیگری از تذکر خود گفت: قیمت هر کیلو کشمش براساس برآوردهای فنی و کار‌شناسی ۳۲۳۴ تومان اعلام شده که اگر سود ۲۰ درصدی برای کشاورز در نظر گرفته شود، حداقل قیمت تضمینی باید ۳۸۵۰ تومان شود.


رحمنی خواستار پرداخت بیمه خسارت کشاورزان و استمهال بدهی‌های خسارت دیدگان به مدت یک سال شد.


این نماینده مردم در مجلس از وزیر خواست نسبت به راه اصلی استان قزوین که ۱۸ استان کشور را به یکدیگر متصل می‌کند و تصادفات شدیدی به همراه داشته، اقدام کند.


نماینده مردم تاکستان در مجلس خواستار تعیین وام ازدواج و اشتغال برای جوانان و حل بیمه طلایی فرهنگیان سراسر کشور به خصوص بازنشستگان این قشر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز