خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

آغاز فعالیت کمیته ۵ نفره مجلس و معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور

کد خبر : ۱۰۰۸۴۵

توکلی، نادران، قادری، تاجگردون، و قوامی اعضای کمیته‌ای هستند که قرار است با دولت همکاری داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از آغاز به کار فعالیت کمیته ۵ نفر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری از این هفته خبر داد و گفت: دولت دهم در اتخاذ تدوین بودجه ۹۲ اراده جدی نداشت و تنها سعی داشت بودجه ۹۲ را با بی‌انضباطی کامل به مجلس ارائه دهد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، افزود: برای کاهش د‌‌رآمد‌‌های بود‌‌جه، د‌‌ولت می‌تواند‌‌ بود‌‌جه‌های جاری برخی مناطق را تخصیص ند‌‌هد‌‌. از طرفی د‌‌ر بود‌‌جه کل کشور‌، هزینه‌های اجتنابی وجود‌‌ د‌‌ارد‌‌ که مبلغ قابل توجهی هستند‌‌ و د‌‌ولت می‌تواند‌‌ آن‌ها را اختصاص ند‌‌هد‌‌. بنابراین د‌‌ولت می‌تواند‌‌ به اند‌‌ازه‌ای که د‌‌رآمد‌‌ حاصل می‌شود‌‌ به هزینه‌های جاری بودجه تخصیص بد‌‌هد‌‌.

وی گفت: د‌‌ر بود‌‌جه د‌‌و رقم بزرگ وجود‌‌ د‌‌ارد‌‌، بود‌‌جه عمرانی د‌‌ر لایحه با رقمی‌بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد‌‌ تومان مصوب شد‌‌ و د‌‌رآمد‌‌ ۳۷ هزارمیلیارد‌‌ی از واگذاری د‌‌ارایی‌های د‌‌ولت،كه  این ارقام خیلی زیاد‌‌ است و ما احتمال تحقق این رقم را خیلی قوی نمی‌د‌‌انیم. بنابراین بهتر است د‌‌ولت به اند‌‌ازه‌ای که بود‌‌جه عمرانی محقق می‌شود، ‌‌ به این مساله بودجه تخصیص د‌‌هد‌‌.

جلیلی با بیان اینکه کمیته متشکل از ۵ نفر برای بررسی و همکاری در راستای اصلاح لایحه بودجه ۹۲ از سوی کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شده است، گفت: دولت دهم در اتخاذ تدوین بودجه ۹۲ اراده جدی نداشت و تنها سعی داشت بودجه ۹۲ را با بی‌انضباطی کامل به مجلس ارائه دهد.

وی اظهار داشت: توکلی، نادران، قادری، تاجگردون، و قوامی اعضای کمیته‌ای هستند که قرار است با دولت همکاری داشته باشند.

به گفته وی، در بودجه ۹۲ رویکردهای دولت نسبت به اهداف و برنامه‌ها کاملا غیرقابل تحقق بوده و در این زمینه دولت و مجلس تعامل همسویی با هم دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز