خبرگزاری کار ایران

محجوب در نطق میان دستور عنوان كرد:

اعتراض به توقف قانون بیمه بیكاری/ دستمزد را طبق تورم ۹۱ افزایش دهید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۰۶

چكیده: «از دولت یازدهم انتظار داریم موضوع تصویب حداقل حقوق کارگران را بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، طبق تورم اعلامی سال ۹۱ عملیاتی و اجرایی کند./ در قانون پنجم توسعه، قانون الزامات اصل ۴۴، قانون نظام جامع تأمین اجتماعی و قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید بر اجرایی کردن بیمه بیکاری برای تمامی اقشار جامعه شده اما هنوز شاهد قانونی جامع در این مورد نبوده‌ایم.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به توقف قانون بیمه بیکاری در گذرگاه‌های پر پیچ و خم، گفت: دولت روحانی اجرای این قانون را عملیاتی کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب، رئیس فراكسیون كارگری مجلس در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق  و اعلام همدردی با کارگران و مردم سوریه به واسطه تهدیدات خارجی،  گفت: در اصل ۲۹ قانون اساسی حق برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی و حوادث مورد تأکید قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: اگر چه در حال حاضر قانون بیکاری برای افراد بدون شغل وجود دارد، اما مراد قانون اساسی بیمه بیکاری برای همه بوده است چرا كه تأکید بر همگانی بودن این قانون در اصل ۲۹ قانون اساسی وجود دارد که متأسفانه تا به امروز با وجود اینکه مجلس هفتم این قانون را به تصویب رساند اما هنوز از مجمع تشخیص مصلحت نظام بازنگشته است.

وی تصریح کرد: بازار کار در حال دگرگونی بوده و بیش از نیمی از بیکاران ما را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، لذا ابزارهای موجود دیگر تکافوی چنین وضعی را نخواهد داد.

محجوب عنوان کرد: در قانون پنجم توسعه، قانون الزامات اصل ۴۴، قانون نظام جامع تأمین اجتماعی و قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید بر اجرایی کردن بیمه بیکاری برای تمامی اقشار جامعه شده اما هنوز شاهد قانونی جامع در این مورد نبوده‌ایم.

دبیر کل خانه گارگر افزود: قانون بیمه بیکاری هنوز نتوانسته است از گذرگاه‌های قانونی عبور کند، از این رو از دولت یازدهم انتظار می‌رود این قانون را عملیاتی کند، چرا که بیمه بیكاری مهم‌ترین اقدام برای ساماندهی کار و نیروی انسانی محسوب می‌شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه امروز ۳ میلیون نفر در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل‌اند، گفت: بسیاری از دانشجویان امروز کشور تا سال ۹۴ وارد بازار کار می‌شوند که با توجه به معضلات فعلی این بازار باید شاهد افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور باشیم.

محجوب با تذکر به سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع که از الزامات اصل ۴۴ قانون اساسی است، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید در خصوص بازنشستگان کارگری که ۲۵ سال سابقه داشته و همچنین در مورد قانون بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت و زیان آور تدابیر جدید و خاصی اتخاذ کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، خاطرنشان کرد: از دولت یازدهم انتظار داریم موضوع تصویب حداقل حقوق کارگران طبق تورم اعلامی سال ۹۱ طبق ماده ۴۱ قانون کار را عملیاتی و اجرایی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز