خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت و گو با ایلنا؛

طرح سوال از رئیس جمهور در یکشنبه صحن علنی اعلام وصول نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۳

نمایندگان در زمینه طرح سوال به دنبال حل مشکلات مردم هستند/نمایندگان نباید چوب لای چرخ حرکت کاهشی ارز در کشور بگذارند/آیین نامه جدید اجازه طفره رفتن رئیس جمهوراز سوالات را نمی دهد/ رئیس دولت از نقطه نظرهای کارشناسان اقتصادی در امر اقتصاد بهره نگرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تا دو هفته دیگر تاثیری در روال کاهشی ارز دربازار مشاهده نکنیم طرح سوال از رئیس جمهور را در صحن علنی مطرح خواهیم.

سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاراه به جمع آوری بیش از 100 امضا در راستای طرح سوال از رئیس جمهور گفت:سوال از رئیس جمهور سوال اقتصادی و بحث اقتصادی وضعیت موجود جامعه ما است وظیفه قانونی خود می‌دانیم که وضعیت واقعی خود را با توجه به این که ما از وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی در جلسات محرمانه و غیر محرمانه دعوت کرده‌ایم اما آنجوری که باید و شاید در جلسات جواب‌های شفاف به نمایندگان ارائه نشد.

وی در ادامه با اشاره به پاسخ‌های وزیر اقتصاد به سوالات نمایندگان که همواره بیان می کرد که کاهش و یا فروش ارز به عهده من نیست اظهار داشت: نمایندگان برای تنویر افکار عمومی بهتر دیدند که تریبونی در اختیار رئیس دولت قرار دهند تا از طریق این تریبون برخی ازموضوعاتی را که در زمینه ارز و وضعیت اقتصادی می دانند مطرح کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: نمایندگان در زمینه طرح سوال به دنبال حل مشکلات مردم هستند و این نیست که با طرح سوال از رئیس جمهور به دنبال ایجاد مشکل در جامعه باشند لذا  امضا کنندگان یک مدت زمانی را مشخص کرده‌ایم تا انشاالله مشکلات اقتصادی و بحث ارز حل شود اگر حل نشد اعلام وصول می‌شود.

حسینی با بیان این که اگر تا دو هفته دیگر تاثیری در روال کاهشی ارز دربازار مشاهده نکنیم طرح سوال از رئیس جمهور را در صحن علنی مطرح خواهیم کرد، گفت: عقل و منطق این را بیان می‌کند که در زمانی که ارز روال کاهشی را در بازار دنبال می‌کند لذا نمایندگان باید کمک کنند تا این روال سرعت بیشتری به خود بگیرد نه این که با چوب لای چرخ کردن جلو حرکت کاهش ارز در بازار را بگیرند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نمایندگان با لجبازی نمی‌توانند مشکلات مملکت را حل نمایند و ما می‌خواهیم درواقع وضعیت اقتصادی و معیشتی و ارز را کنترل کنند و به وضعیت قبلی برگردانیم و این اتفاق دارد در کشور می افتد و اگر این روش ادامه پیداکند این سوال جایگاهی نخواهد داشت و اما این روش نوسان و یا رشد افزایشی به خود گرفت از رئیس جمهور می‌خواهیم که در مجلس حضور پیدا کند و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در تلاشند تا طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی اعلام وصول نشود.

دبیر مجمع نمایندگان ادوار استان خوزستان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که  رئیس جمهور در پاسخ به نمایندگان باحضور در جمع بهارستانی‌ها تنها شان نمایندگان را پایین آورد و پاسخ قاطع و درستی به نمایندگان ارائه نکرد چه تمهدیداتی اندیشیده اید تا رئیس جمهور از طفره رفتن اجتناب کند، بیان کرد: نمایندگان با اصلاح آیین نامه اجازه نخواهند داد تا رئیس جمهور از پاسخ سوال به نمایندگان طفره رود.

وی افزود: نمایندگان در آیین نامه جدید زمان ها تنظیم شده و در آیین نامه قدیم نمایندگان ده دقیقه تنها فرصت داشتند تا از رئیس جمهور سوال کنند و رئیس جمهور یک ساعت فرصت پاسخگویی داشت اما در آیین نامه جدید این روند اصلاح شده و نمایندگان می توانند در پس از طرح  سوال در اثنای صحبت های رئیس جمهور نیز سوال کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:بعید می دانم با توجه به این که آقای رئیس جمهور شرایط  اقتصادی را درک می‌کند می داند مجلس با طرح این سوال در صدد تعامل هماهنگی با رئیس جمهور را دارند و این نیست که با سوال بخواهند رئیس جمهور را زیر سوال ببرند.

وی افزود:احمدی نژاد این دفعه نمی آید تا با نمایندگان شوخی کند و برود بلکه این دفعه می آید تا مسائلی را طرح کند تا به نتایج مثبتی در زمینه کاهش نرخ ارز برسیم.

نماینده استان خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد:نمایندگان به دنبال این نیستند که به تنش جامعه تنش جدیدی اضافه کنند.
دبیرمجمع نمایندگان استان خوزستان گفت:نمایندگان در صدد هستند تا وضعیت موجود حل شود حتی بدون سوال از ئیس جمهور حتی مجلس اعلام کرده تمام توان خود را در اختیار دولت قرار می دهند تا با هم فکری با نمایندگان به یک نقطه نظر واحد برای حل مشکلات جامعه برسند چراکه این وضعیتی نیست که مردم و روسای دولت و قوه مقننه و قضاییه و اجرایی از آن راضی باشند.

وی گفت: اگر مجموعه تیم احمدی‌نژاد با مشکلات اقتصادی مواجه باشند هیچ فردی از این کشور راضی به این امر نیست و شاید اگر در بحث سیاسی احمدی نژاد با نمایندگان و یا دیگر نهادها مشکل داشته باشند برخی افراد از این موضوع راضی و خوشحال شوند اما در مشکلات اقتصادی دود مشکلات به چشم اقشار ضعیف جامعه می رود.

حسینی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی رئیس دولت امروز این است که با این همه نشست‌ها و جلسات میان دولت و مجلس و بعضا دیگر نهاد‌ها از نکته نظر ها و نصیحت ها در مسائل اقتصادی بهره مند نمی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز