خبرگزاری کار ایران

پزشكیان در گفت و گو با ایلنا؛

بعید می دانم طرح سوال از رئیس جمهور به پاسخگویی رئیس جمهور برسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۵

در دومین طرح سوال نیز نباید انتظار پاسخ های مشخصی از سوی احمدی نژاد بر اساس آئین نامه داخلی مجلس داشته باشیم.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بعید می دانم كه طرح سوال از رئیس جمهور به زمان پاسخگویی رئیس جمهور برسد اما نمایندگان تنها كاری را كه می توانند انجام دهند را انجام دادند.


مسعود پزشكیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با طرح سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طعم پاسخگویی رئیس جمهور به سوالات را در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی چشیده اند. در دومین طرح سوال نیز نباید انتظار پاسخ های مشخصی از سوی احمدی نژاد بر اساس آئین نامه داخلی مجلس داشته باشیم.


وی افزود: دولت حتی قوانینی كه در زمینه بهداشت مردم تصویب شده، اجرا نكرده است. در حالی که مجلس وظیفه اصلی اش نوشتن قانون است و می بایست قانون نوشته و مجری كار خود را انجام دهد. پس وجود مجلس نیازش در كشور برای چیست؟


نماینده اسكو و آذر شهر در خانه ملت نحوه پاسخگویی رئیس جمهور به سوالات نمایندگان در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی را "تمسخر و توهین" به مجلس و مردم دانست و اظهار داشت:البته بعید می دانم كه فرصت پاسخگویی احمدی نژاد به این سوال به عمر دولت او برسد. اما نمایندگان تنها كاری را كه می توانستند انجام دهند این بود كه طرح سوال از رئیس جمهور را امضا كنند. مانیز همین كار را انجام داده ایم.


عضو كمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرب المثل "هرچه بگندد نمكش می زنند وای به روزی كه بگندد نمك" خاطر نشان كرد: رئیس دولت و وزرا باید بیش از هر گروه و فرد دیگری در جامعه به دنبال این باشند كه در كشور قوانین را اجرا كنند اما متاسفانه نه تنها وزرا دولت بلكه شخص رئیس جمهور هر كجا كه از قانونی خوششان بیاید آن قانون را در كشور اجرا می کنند.  اما هر كجا كه قانون را به صلاح خود ندانند از اجرای قانون صرف نظر می كنند. آنها علنا اعلام می كند كه ما قانون را اجرا نمی كنیم اما در بسیاری از سخنرانی های خود بیان می‌كنند كه ما باید قانون مدار باشیم.


عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه گفت:آیا می شود آدمی كه قانون مدار نیست به دیگران بگوید قانون مدار شوید و این سوالی است كه همواره در اذهان مردم وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز