خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

جامعه امروز نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۰

سرمایه گذاری در بخش خصوصی می تواند این بخش را به سوی هدفمند بودن پیش ببرد/ جامعه امروز نیازمند همین حرکت است به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب هم بحث توانمند سازی بخش خصوصی را مطرح کرده است.

ایلنا – کرج: در سال 90 و 91 برای اجرای منابع ارزی مترو و قطار شهری بودجه لازم تخصیص داده شد که در سال 90 استفاده از این بودجه امکان پذیر بود اما این امر در سال 91 با وجود تحریم های مختلف قابل اجرا نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح جانبازان کرج گفت: خبر افتتاح دو پل مهم درشهرستان کرج مصادف با سالگرد شهیدحسین فهمیده نشانگر وجود روزهای درخشانی در این شهرستان است.

علی لاریجانی ادامه داد: طرح آمایش سرزمین در کشور از طرح های برتر مورد اجرا در استان ها ی مختلف کشور از جمله استان البرز است که با وجود جمعیت زیاد و پچیدگی های کارشناسی باید با برنامه ریزی صحیح و مناسب پیش برود.

لاریجانی در راستای بودجه اختصاص یافته به طرح ها و پروژه های عمرانی گفت:در راستای اجرای پروژه قطار شهری در شهرستان کرج دو میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که در سال 91،43 میلیارد تومان بودجه در خصوص اجرای طرح های عمرانی و پروژه های شهری در نظر گرفته شده است طرح های مختلفی از جمله ایجاد اوراق مشارکت پشتیبان، در راستای اجرای طرح های عمرانی و پروژه های شهری طرح های خوبی است.

لاریجانی بیان کرد: با وجود این که در سال آینده باید با بکارگیری روش های مناسب پروژه های عمرانی را پیش برد اما استقلال مالی لازم در این راستا وجود ندارد لذا بسیاری از پروژه های عمرانی شهری می تواند به وسیله استفاده از اوراق مشارکت اجرا شود.

لاریجانی ادامه دا د: از آن جایی که پروژه های شهری و عمرانی استان های مختلف با استفاده از اوراق مشارکت پیشرفت کردند لذا در پروژه های شهری و عمرانی شهرستان کرج هم استفاده از این طرح الزامی است.

لاریجانی در راستای استفاده از بخش خصوصی گفت:استفاده از بخش خصوصی یعنی واگذاری بخشی از پروژه ها به بخش خصوصی که اگر این امر با اندیشه مناسب و صحیح همراه نباشد امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود:در راستای سرمایه گذاری مالی پروژه های شهری و عمرانی شهرستان کرج، 500 میلیارد تومان بودجه دولتی توسط شهرداری مد نظر است که از این میزان 100 میلیارد تومان مربوط به سرمایه گذاری در بخش خصوصی است.

لاریجانی تصریح کرد: بسیاری از پروژهای شهری و عمرانی با استفاده ازسرمایه گذاری در بخش خصوصی قابل انجام است.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری در بخش خصوصی می توان این بخش را به سوی هدفمند بودن پیش برد. جامعه امروز نیازمند همین حرکت است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب هم بحث توانمند سازی بخش خصوصی را مطرح کرده است.

لاریجانی در پایان گفت: در سال 90 و 91 برای اجرای منابع ارزی مترو و قطار شهری بودجه لازم تخصیص داده شد که در سال 90 استفاده از این بودجه امکان پذیر بود اما این امر در سال 91 با وجود تحریم های مختلف قابل اجرا نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با این وجود در تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات مختلف شهرستان کرج از جمله ترافیک شهری و معضل بیکاری را حل کنیم و خوشبختانه امروز شهرستان کرج با وجود شورای شهر؛شهرداری های فعال وامام جمعه فرهیخته کرجی به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده است که بر این مبنا شاهد توسعه بیش تراستان البرزدر آینده ای نزدیک هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز