خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران:

باید در اجرای فازدوم هدفمندی ترمز دستی را بكشیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۴

زمان بررسی هدفمند کردن یارانه‌ها بارها تذکر دادم که اگر تندروی کنید باید ترمز دستی را کشیده و حتی عقبگرد کنید، متاسفانه همین شد.

احمد توکلی درموافقت در موافقت با طرح اصلاح مواد ۴۴ و ۴۵ قانون بودجه سال جاری، اظهار داشت: متاسفانه شوك های اقتصادی با وقفه ظاهر می شود و دلیل آن نیز عجله دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: زمان بررسی هدفمند کردن یارانه‌ها بارها تذکر دادم که اگر تندروی کنید باید ترمز دستی را کشیده و حتی عقبگرد کنید، متاسفانه همین شد.

توكلی افزود: متاسفانه در طول یک‌سال اخیر سوء مدیریت و سیاست دولت در بازار ارز ضمیمه تحریم‌های دشمن علیه ملت و نتیجه آن شد که ارزش پول ملی کاهش یافت.در شرایط فعلی نیز شرایط ارز به تورم ها دامن زده است. چون دولت باعث شد قیمت ارز ۲.۲ برابر شود و ارزش دارایی‌های ثابت افراد افزایش یافته و پس‌انداز آنها کم‌ارزش شود؟

وی با تاكید براینكه ارائه گزارش محرمانه ای در خصوص شرایط آتی كشور گفت: در گزارش محرمانه‌ام نشان دادم که شرایط در آینده بهتر از این نخواهد بود و اگر این دو ممنوعیت برای دولت اعمال نشود، خدایی‌ناخواسته دولت اقداماتی صورت دهد که تورم غیرقابل تحمل شود.

توكلی ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها کار خوبی بود که با حمایت مجلس از سوی دولت انجام شد، اما با تندروی‌ها و سوءمدیریت در بازار ارز آثار آن خنثی شد.

نماینده تهران خاطرنشان كرد: این وضعیت كفاره شراب خواری های بی حساب است بنابراین الحاقیه اول لازم است چراكه قرار بود بنزین را با قیمت ارز مرجع بفروشیم.

وی با تاکید بر تصویب تبصره الحاقی دوم گرچه تکرار قانون است اما لازم است، اذعان داشت: با دولتی طرف هستیم که مجبوریم با این اقدامات فشار سیاسی را بر آن زیاد کنیم که کار غیرقانونی صورت ندهد، از این‌رو به نظرم تصمیم کمیسیون عقلایی است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم‌چنین با اشاره به دلایل تورم و گرانی گفت: قرار بود بنزین به نرخ فوب خلیج‌فارس فروخته شود ولی به دلیل گران شدن ارز، نتیجه هدفمندسازی یارانه‌ها خنثی شد. اکنون نیز هشدار می‌دهم اگر مجلس تدبیر نکند وضع به شکل غیرقابل تصوری در خواهد بود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز