خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه مجلس:

نحوه استیضاح وزرا اصلاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۷

اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مواردی را که نمایندگان حق رای نداشتند، اصلاح کردند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از اصلاح نحوه استیضاح وزیران توسط نمایندگان خبر داد.

عزت الله یو سفیان ملا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با برنامه این هفته کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: قوانین نحوه معرفی انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی ۲۷ بند دارد که نمایندگان تا کنون ۲۷ بند این قانون را اصلاح کرده‌اند و در تلاشند تا ما بقی بند‌های این قانون را در هفته جاری به اتمام برسانند و فوریت این قانون را برای بررسی بیشتر در صحن علنی مطرح کنند.

وی در ادامه افزود: موادی از جمله انتخاب پرستاران و انتخابات نظام پزشکی که نمایندگان حق رای نداشتند حذف و قانون را به شکلی که نمایندگان بتوانند در این موضوعات رای دهند تغییر دادند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در ادامه تصریح کرد: نمایندگان کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی همچنین در نظر دارند تا موضوع استیضاح وزرا را نیز اصلاح کنند. نمایندگان در نظر دارند تعداد امضاها را برای از حد نصاب خارج شدن استیضاح را بررسی کنند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی در نظر دارند تا رای گیری بصورت اینترنتی و نحوه بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس را نیز اصلاح کنند.


یوسفیان ملا در ادامه در رابطه با دستور کار کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی در هفته جاری گفت: اعضای کمیسیون در صبح روز دوشنبه طرح‌ها و پیشنهادات واصله درخصوص اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهند کرد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: نمایندگان این کمیسیون در صبح روز سه شنبه طرح‌ها و پیشنهادات واصله درخصوص اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کنند. و در بعد از ظهر نیز بار دیگر طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز