خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

مجلس به جای دولت متمم بودجه ارائه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۵

دولت باید بودجه را مثل سایر کشورها از عوارض، مالیات و سایر درآمدها بدست آورد.

موسی الرضا ثروتی در خصوص کسری بودجه سال جاری اظهار داشت: کسری بودجه مساله تازه‌ای نیست چرا که ما هر سال کسری بودجه‌ای داشته‌ایم اما در دولت‌های گذشته معمولا متمم و یا اصلاحیه بودجه به مجلس آورده می‌شد اما این دولت هیچ وقت اصلاحیه و یا متمم بودجه به مجلس نیاورده است و اگر هم ما نیاز به متمم بودجه و یا اصلاحیه داشته‌ایم با اینکه وظیفه دولت بوده است اما خودمان انجام داده‌ایم.

ثروتی در همین راستا به خبرنگار پارلمانی ایلنا تاکید کرد: دولت مدعی است که کسری بودجه ندارد اما واقع مطلب این است که از صد و شصت و چهار هزار میلیارد تومان قرار است که صد هزار میلیارد تومان را امسال اجرا کند.

وی ادامه داد: سال جاری قرار است که از چهل هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان را اجرایی کند اما الان عملا کمتر از سی هزار میلیارد از چهل هزار میلیارد تحویل داده است.

نماینده بجنورد در مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد: از هزینه‌های جاری قرار بوده است صد هزار میلیارد تومان بودجه جاری خرج شود، الان صد و هشت درصد هزینه شده است. بنابراین این مساله نشان می‌دهد که هزینه‌های دولت علی رغم شعار صرفه جویی بالا‌تر رفته است.

ثروتی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی وابستگی ما به نفت بیشتر شده است خاطرنشان کرد: الان در بحث تحریم‌ها می‌گوییم صادرات ما کاهش پیدا کرده است و متقابلا این کاهش صادرات در بودجه ما اثرمی گذارد چون بودجه ما نفتی است و سالی صد میلیارد دلار نفت به بودجه می‌آید.

وی ادامه داد: اما عملا دولت می‌گوید که شصت و دو هزار میلیارد یا پنجاه و یک میلیارد دلار اما واقعیت صد میلیارد دلار از نفت تحت عنوان مالیات عوارض و یا فروش مواد نفتی به بودجه می‌آید.

ثروتی با اشاره به کاهش صادرات در کشور گفت: الان که صادرات کاهش پیدا کرده است، دولت باید رویکرد دیگری داشته باشد. یعنی باید بودجه را مثل سایر کشور‌ها از عوارض، مالیات و سایر درآمد‌ها بدست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز