خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در جمع خبرنگاران:

نمایندگان مجلس از زندان اوین بازدید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۰

از بند زنان بازدید می‌كنیم/اگر مساله‌ای خلاف قانون و ضوابط باشد قابل رصد است/ اگر مطالب پیرامون خانم ستوده صحت داشته باشد از وزیر دادگستری توضیح خواهیم خواست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت حال نسرین ستوده زندانی سیاسی بند زنان اوین و برخی صحبت‌های متناقض در خصوص وضعیت حال وی اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مصوب شد که هیئتی تعیین شود تا بازدیدی از زندان اوین صورت گیرد و وضعیت آنجا را رسیدگی کند و مطمئنا اگر مساله‌ای خلاف قانون و ضوابط باشد قابل رصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد حسن آصفری ادامه داد: این هفته قرار است نماینده‌ای از زندان اوین بازدید کند و گزارش را عینی لحاظ کند.

آصفری همچنین در خصوص وجود بازداشتگاه‌های غیر قانونی تاکید کرد: بازداشتگاه‌ها زیر نظر قوه قضائیه است و اگر بازداشتگاهی به لحاظ ضوابط زیر نظر قوه قضائیه نباشد قطعا مورد بررسی و پی گیری قرار می‌گیرد. اما بازداشتگاه موقت با زندان تفات دارد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در صورت وجود تخلف در زندان اوین و یا بازداشتگاه‌های غیر قانونی مجلس چه خواهد کرد گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد و اگر خلافی مشاهده شود در محله اول به صورت کتبی به مسئولین زندان تذکر می‌دهیم و در مرحله بعد از مسئولین می‌خواهیم برای پاسخگویی به مجلس بیایند. پس از تذکر به رئیس زندان نیز دوباره در زندان حضور پیدا می‌کنیم تا از برطرف کردن مشکل مطمئن شویم.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: از بند زنان هم بازدید خواهیم داشت و برایمان ممانعتی ندارد که مرد بازدید کند یا زن اما امروز بعد از ظهر در این خصوص تصمیم گیری می‌کنیم.

آصفری گفت: سر پل ما با قوه قضائیه وزیر دادگستری است که اگر مطالب پیرامون خانوم ستوده صحت داشته باشد از وی می‌خواهیم توضیح دهد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر خود وی شخصا تمایلی به خوردن غذا نداشته باشد چه طور می‌توان وی را مجبور کرد یادآور شد: اگر با این کار بخواهند اعتراضی کنند به مساله‌ای خلاف قانون ما قطعا جلوی این مساله را می‌گیریم اما اگر خواسته خصوصی خودشان باشند و بخواهند جنجال آفرینی کنند نمی‌توان کاری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز