خبرگزاری کار ایران

نماینده قائن و زیرکوه در صحن علنی مجلس:

عدم وجود سرویس بهداشتی و حمام، زلزله‌زدگان را آزار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۰۲

این منطقه زلزله زده را دریابید چراکه آغاز فصل سرما است/ صدا و سیما این منطقه زلزله زده را پوشش نداد. مگر قائنات جزو جمهوری اسلامی نیست؟

نماینده قائنات و زیر کوه در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه زلزله در منطقه زوهان را باید جدی گرفت یادآور شد: علاوه بر تلفات جانی ما یک هزار تلفات دام داشتیم و ۵ روستا تخریب کامل شده و حدود ۲ هزار واحد مسکونی تخریب از سی درصد تا صد درصد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هروی گفت: در سال ۷۸ زلزله‌ای آمد اما مقاوم سازی در این منطقه صورت نگرفت و اگر زلزله عظیم‌تری بیاید قطعا تلفات بیشتری خواهیم داشت.

وی افزود: وسایل مردم زیر آوار است و با وجود ریزش باران مستاصل هستند. عدم سرویس بهداشتی و حمام مردم را آزار می‌دهد و الان بیش از ۸۰ پس لرزه آمده است.

نماینده قائن و زیرکوه با اشاره به اینکه آوارگی پس از زلزله از زلزله بد‌تر است خاطرنشان کرد: پس از سیل محصول مردم به خصوص زرشک از بین رفت و ما بقی آن نیز در اثر زلزله از بین رفت. بعد می‌گوییم چرا مناطق آسیب پذیر هستند؟

وی با تاکید بر اینکه آبادی کشور در گرو آبادی هاست تصریح کرد: در روستا‌ها بحث‌های یارانه‌ها امور را فلج کرده است. من از مسئولین عالی رتبه اجرایی گله می‌کنم. از رئیس جمهور که خودش را به عنوان حامی مردم و مافوق نمایندگان می‌دانند اما از همدردی با زلزله زدگان قائن دریغ کرد گله می‌کنم.

وی ادامه داد: این منطقه زلزله زده را دریابید چراکه آغاز فصل سرما است. هروی یادآور شد: کانکس پزشکی باید در منطقه مستقر شود. اما صدا و سیما این منطقه زلزله زده را پوشش نداد. مگر قائنات جزو جمهوری اسلامی نیست؟

این نماینده مجلس در پایان گفت: باید به مردم تسهیلات دهیم اما روستایی که ضامن ندارد برای دریافت وام دچار مشکل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز