خبرگزاری کار ایران

آلیا در سوال از حاجی بابایی:

وزیر آموزش و پرورش موظف به پیگیری رای مقام قضایی است

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۱۷

سال ۸۳ قانون حمایت از معلولان به تصویب رسید، آقای حاج بابایی، شما که در آن زمان نماینده مجلس بودید به این قانون رای دادید، حال چرا به عنوان وزیر آموزش و پرورش فکری به حال این قشر نمی‌کنید.

ایلنا: رئیس فراکسیون معلولان مجلس درخصوص عدم جذب سه درصدی معلولان در وزارت آموزش و پرورش که منجر به سوال از وزیر این وزارتخانه در صحن علنی مجلس شد، تصریح کرد: من از پاسخ‌های حاجی بابایی قانع نشده‌ام و وی موظف به پیگیری رای مقام قضایی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی فاطمه آلیا در جریان سوال از حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در مورد عدم جذب سه درصدی معلولان در وزارت آموزش و پرورش گفت: از اینکه حاجی بابایی برای پاسخ به سوال به مجلس آمدند فرصت را مغتنم می‌شمارم و روز جهانی معلولان را به معلولان سراسر کشور تبریک عرض می‌کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس یادآور شد: این سوال از سوی فراکسیون معلولان و فراکسیون حقوق بشر مجلس است و چنانکه شعار روز جهانی معلولان رفع موانع موجود برای ایجاد جامعه‌ای در دسترس و تمام شئون برای همه است سوال خود را از وزیر آغاز می‌کند.

وی گفت: در طرح تحول بنیادین نظام آموزشی کشور بر روی باور‌ها و ایده‌ها کار نشد و بر این اساس سوال از وزیر این است که چرا چنان که در قانون به جذب سه درصدی معلولان در آموزش و پرورش اشاره شده است این امر صورت نگرفت.

آلیا خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا زمانی که معاون اطلاع رسانی شما اعلام کرد که اگر معلولان سر کلاس حاضر شوند دانش آموزان دچار افسردگی می‌کنند شما عذرخواهی نکردید.

نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: این در حالی است که سال ۸۳ قانون حمایت از معلولان به تصویب رسید و شما که در آن زمان نماینده مجلس بودید به این قانون رای دادید، حال چرا به عنوان وزیر آموزش و پرورش فکری به حال این قشر نمی‌کنید.

آلیا به اصل ۲۰ قانون اساسی استناد کرد و گفت: براساس این اصل همه افراد ملت از حقوق برابر انسانی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند و بر این اساس معلولان هم باید از حقوق برابر برخوردار باشند.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس یادآور شد: معلولان دو سال از عمر خود را در آزمون‌های استخدامی تلف کرده و حقوق آن‌ها تلف شد که باید به جای شعار دادن حقوق آن‌ها را تضمین کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی که می‌گویید برای استخدام معلولان باید از دولت سهمیه بگیرید نوعی پاسکاری است.

آلیا همچنین پس از توضیحات وزیر تصریح کرد: حاجی بابایی سیر سوال را منحرف کردند و لازم به ذکر است که کسانی که در آزمون شرکت کردند ۱۲۰۰ نفر نبوده بلکه ۳۰۰ نفر بودند که ۷۰ نفر آن‌ها جذب شده و بقیه آن‌ها نیز با مدیریت صحیح می‌توانند استخدام شوند.

نماینده مردم تهران خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر این‌ها همه معلم هستند که دانشگاه رفته، در آزمون تخصصی شما شرکت کرده و نمره تخصصی بالا آورده‌اند. اما شما گفته‌اید که شکل و شمایل این افراد توازن اجتماعی را بر هم می‌زند.

وی گفت: هنگام ایجاد اختلاف مرجع اصلی مقام قضایی است که بر این اساس معلولان به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و پس از تناقض رای شعبه یک و چهار هیات عمومی دیوان رای را به نفع معلولان صادر کرده است.

آلیا یادآور شد: در دیوان عدالت اداری آگهی استخدامی قانون خدمات کشوری، قانون جامع معلولان، دفاع معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش و غیره بررسی شد و نهایتا رای بر این داده شد که مقامات مسئول موظف به استخدام این افراد هستند.

رئیس فراکسیون معلولان با بیان اینکه از توضیحات وزیر قانع نشده‌ام تصریح کرد: بر این اساس استنکاف از حکم مقام قضایی مشمول انفصال از خدمت و تعزیراتی همچون شلاق است که بر این اساس منتظر سهمیه نباشید و به این مساله رسیدگی کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز