خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم در دیدار با رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس الجزایر:

مجلس ایران از تقویت مناسبات ایران و الجزایر حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۵۷

وی در همین ارتباط تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در مجالس دو کشور را گام مثبتی در جهت توسعه هماری‌های فیمابین خواند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در دیدار با رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس الجزایر گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات دوستانه میان ایران و الجزایر در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، ابراهیم بولحیه رئیس کمیسیون امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر پیش از ظهر امروز با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری‌اسلامی ایران و الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

مصباحی مقدم در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران و الجزایر، بر لزوم تحکیم و تقویت هرچه بیشتر مناسبات دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد و افزود: شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون موجب توسعه همکاری‌ها و افزایش تعاملات دوستانه میان دو کشور می‌گردد و در این راستا مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات دوستانه فیمابین در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.

وی در همین ارتباط تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در مجالس دو کشور را گام مثبتی در جهت توسعه هماری‌های فیمابین خواند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر با یادآوری سابقه مبارزات انقلابی و ضد استعماری مردم الجزایر گفت: مردم ایران به ملت الجزایر همواره به دیده احترام می‌نگرند و هیچگاه مبارزات استقلال طلبانه آنان در برابر زورگویان و مستبدان را از یاد نخواهند برد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگری از سخنان خود بر تبادل تجربیات در امر قانونگذاری میان مجالس دو کشور تأکید کرد و خاطرنشان ساخت:انتقال دستاوردها و تجربیات کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف نقش مهمی در تقویت استقلال و کاهش وابستگی به قدرتهای جهانی خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان نسبت به تأثیر مثبت این سفر در تحکیم مناسبات دوستانه دو کشور اظهار امیدواری نمود.

رئیس کمیسیون امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر نیز در ادامه این دیدار با ابرازخرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با تنی چند از مقامات و مسئولان ایرانی، پیشرفتها و نوآوری‌های ملت ایران در عرصه‌های گوناگون را ستود.

ابراهیم بولحیه در ادامه این دیدار با اشاره به نقش پارلمان‌ها در فراهم کردن بهتر مناسب برای توسعه همکاری‌های دوستانه میان کشورها، بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات پارلمانی دو کشور تأکید کرد و افزود: پارلمان الجزایر از بسط و توسعه ارتباطات با مجلس شورای اسلامی در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس الجزایر در پایان این دیدار خواستار تبادل تجربیات تهران -الجزیر در امر قانونگذاری و گسترش آن به عرصه‌های مورد علاقه دو کشور گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز