خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

قصور احمدی‌نژاد در تنظیم منشور حقوق شهروندی

کد خبر : ۳۶۴۵۰

پرورش عمومی قانون مداری و رشد فرهنگ نظم و احترام به قانون و آئین شهروندی از حقوق شهروندی است/ رئیس دولت تا کنون در رابطه با تنظیم این منشور قصور کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل این که رئیس دولت تا کنون در رابطه با تنظیم منشور حقوق شهروندی قصور کرده است به ایشان تذکر دادم.

سید سعید حیدری طیب در رابطه با تذکر خود به دلیل عدم تنظیم منشور حقوق شهروندی به خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: به  موجب ماده ی ۱۰۰ قانون برنامه ی چهارم توسعه رئیس دولت موظف است به منظور ارتقای حقوق انسانی، استقرار زمینه های رشد و تعالی و احساس امنیت فردی و اجتماعی در جامعه منشوری تنظیم کند که این کار را نکرده است.


وی در ادامه پرورش عمومی قانون مداری و رشد فرهنگ نظم و احترام به قانون و آئین شهروندی، تامین آزادی و صیانت از آرای مردم و تضمین آزادی،حق انتخاب شدن و انتخاب کردن را از مواد این حقوق شهروندی برشمرد.

نماینده کرمانشاه در خانه ملت هدایت فعالیت های سیاسی و اجتماعی به سمت فرآیندهای قانونی و حمایت و تضمین امنیت فعالیت ها و اجتماعات قانونی و تامین آزادی و امنیت لازم برای رشد تشکل های اجتماعی در زمینه ی صیانت حقوق کودکان و زنان را از فواید تنظیم و اجرای حقوق شهروندی دانست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ترویج مفاهیم وحدت آفرین و احترام آمیز نسبت به گروه های اجتماعی و اقوام مختلف در فرهنگ ملی، حفظ و صیانت از حریم خصوصی افراد و ارتقای احساس امنیت اجتماعی در مردم جامعه از دیگر مواد قانون برنامه چهارم است که رئیس جمهور تا کنون به تنظیم این منشور توجه نکرده است.

حیدری طیب در پایان اظهار داشت:به دلیل این که رئیس دولت تا کنون در رابطه با تنظیم این منشور قصور کرده است به وی تذکر داده ام و خواستار این هستم  که باید هرچه سریعتر این منشور برای ارتقای شهروندی باید در کشور تنظیم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز