خبرگزاری کار ایران

بیگ مردای به ایلنا خبرداد؛

پرداخت بخشی از مطالبات بازنشستگان کشوری تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۹۸

طالبات ناشی از این قانون معادل هزارو هشتصد و ۳۰ میلیارد تومان می‌باشد که از طریق سهام شرکت‌ها دولتی می‌بایست پرداخت شود که سهم هر بازنشسته بطور متوسط مبلغی حدود ۲میلیون تومان می‌شود.

مشاور حقوقی و امور مجلس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برخی از مطالبات بازنشستگان کشوری ناشی از اجرای قانون خدمات کشوری، تا پایان سال جاری واریز می‌شود.

همت بیگ مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از واریز برخی از مطالبات بازنشستگان کشوری ناشی از از اجرای قانون خدمات کشوری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا قبل از پایان سال ۱۳۹۱ مرحله دیگری از مطالبات بازنشستگان که مبلغش هنوز معلوم نیست واریز می‌شود.  قانون مدیریت خدمات کشوری درشهریور سال ۸۶ به تصویب رسید و در مهرماه ۸۷ اجرا شد و بازنشستگان کشوری می‌بایست مابه التفاوت یک سال افزایش حقوق خود را از سازمان بازنشستگی کشوری بگیرند.


مشاور حقوقی و امور مجلس صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و صد هزار بازنشسته کشوری در ایران وجود دارد که مطالبات ناشی از این قانون معادل هزارو هشتصد و ۳۰ میلیارد تومان می‌باشد که از طریق سهام شرکت‌ها دولتی می‌بایست پرداخت شود که سهم هر بازنشسته بطور متوسط مبلغی حدود ۲میلیون تومان می‌شود.


وی در ادامه افزود: تاکنون مبلغ ششصد و بیست هزار تومان به بازنشستگان پرداخت شده است و از کل بازنشستگان در حال حاضر ۷۱ هزار نفر طلب خود را دریافت کرده‌اند.

بیگمرادی در ادامه در رابطه با میزان پرداختی مطالبات بازنشستگان در این مرحله بیان کرد: مبلغ پرداختی هنوز بطور دقیق معلوم نیست ولی سازمان و دولت در تلاشند تا در یک مرحله دیگر تا پایان سال جاری این معوقه را پرداخت کنند.

مشاور حقوقی امور مجلس سازمان بازنشستگی کل کشور تصریح کرد: در ابتدای پرداخت قرار بر این شد تا از سهام شرکت‌های دولتی این مطالبات بازنشستگان پرداخت شود ولی با اعتراض بازنشستگان این مطالبات بصورت نقدی به بازنشستگان کشوری پرداخت شده است.

نماینده دور پنجم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون در سه مرحله از مطالبات بازنشستگان پرداخت شده و کسانی که کتبا درخواست شده که این مطالبات را بصورت سهام دریافت کنند بصورت سهام به آن‌ها مطالبات پرداخت می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: بازنشستگانی که درخواست سهام بجای دریافت پول نقد کرده‌اند چه این بازنشستگان در تهران و یا در شهرستان‌ها باشند می‌توانند جهت اخذ سهام در خواست کتبی خود را به نمایندگی‌های سازمان بازنشستگی در تهران یا مراکز استان‌ها تحویل دهند تا در اسرع وقت به آن‌ها سهام پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز