خبرگزاری کار ایران

کریمی در تذکر شفاهی مطرح کرد:

بیکاری چندهزار نفر از کارگران بازار مرزی کردستان

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۳۵

طبق اصل ۳۰ قانون اساسی دولت می‌بایست تا دوره پایان متوسطه وسایل رایگان تحصیلی را برای دانش آموزان فراهم کند اما شاهد هستیم که اکثر روستاهای محروم استان کردستان هنوز فضای آموزشی ندارد.

نماینده کردستان گفت: با تصمیم گیری غیرکار‌شناسانه استاندار کردستان چندین هزار نفر از مردم این استان که در بازار مرزی امرار معاش می‌کردند اکنون از کار بیکار شده‌اند.


به گزارش خبرنگار ایلنا کریمی در شصت و دومین جلسه علنی مجلس نهم شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر کشور گفت: استان کردستان با جمعیتی که دارد بیشتر فارغ التحصیلان این استان بیکار هستند و چند هزار نفری که در مرز استان برای واردات و صادرات کالا کارگری می‌کردند نیز با تدبیرهای ناصحیح استاندار امروز بیکار شده‌اند. از شما درخواست دارم که فکری برای بازارچه مرزی کردستان بکنید.


وی در ادامه به اصل ۳۰ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: طبق اصل ۳۰ قانون اساسی دولت می‌بایست تا دوره پایان متوسطه وسایل رایگان تحصیلی را برای دانش آموزان فراهم کند اما شاهد هستیم که اکثر روستاهای محروم استان کردستان هنوز فضای آموزشی ندارد و در این زمینه رانت‌هایی ایجاد شده است. به گونه‌ای که مدارس شبانه روزی به دلیل منابع مالی کافی هفته‌های آخر را که غذا برای دانش آموزان تهیه نکند تعطیل کرده است.


وی افزود: امروز شاهد هستیم که مدارس برای تامین بودجه مالی خود از دانش آموزان شهریه اخذ می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز