خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

واگذاری وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت به وزارت جهاد کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۰۱

از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن علنی ۱۴۴ نماینده به اصل این ماده رای موافق دادند ۴۲ نماینده رای مخالف و ۷ نماینده رای ممتنع دادند.

از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن علنی از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن علنی ۱۴۴ نماینده به اصل ماده 1 طرح انتزاع رای موافق دادند ۴۲ نماینده رای مخالف و ۷ نماینده رای ممتنع دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شصت و دومین جلسه علنی مجلس نهم اصل ماده یک طرح انتزاع وظایف واختیارات بخش کشاورزی در وزارت صنعت و معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی را بررسی و تصویب کردند.

در ماده یک این طرح امده است کلیات اختیارات وظایف و امور مربوط به سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در موارد زیر از وزارت صنعت معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود.

الف) تجارت اعم از صادرات و واردات و تنظیم بازار داخلی، محصولات و کالاهای اساسی زراعی باقی و گیاهان داروئی شامل گندم، برنج، جو و ذرت و پنبه وش، روغن و دانه‌های روغنی، چای، سیب زمینی، پیاز، حبوبات، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر و کنجاله و همچنین محصولات دامی، طیور و آبزیان شامل شیر و فراورده‌های لبنی، گوش سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ و نیز پیله ابریشم به صنایع تبدیلی بلافصل، ذیل با مرحله تبدیل در بخش کشاورزی یک عمل آوری و حفاظت گوشت و محصولات گوشتی از فساد ۲- عمل آوری و حفاظت آبزیان و محصولات حاصل از آبزیان از فساد۳-عمل آوری و حفظ میوه و سبزیجات از فساد۴- روغن کشی ۵- فراورده‌های لبنی ۶- تولید دانه‌های آسیاب شده ۷-تولید نشاسته ۸- تولید غذاهای آماده برای حیوانات ۹- محصولات غذایی در صنایع تبدیلی مرتبط با انواع میوه سبزی و صیفی ۱۰- تولید فراورده‌های گیاهان دارویی و انواع عرقیات.

از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن علنی ۱۴۴ نماینده به اصل این ماده رای موافق دادند ۴۲ نماینده رای مخالف و ۷ نماینده رای ممتنع دادند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز