خبرگزاری کار ایران

صادقی در نطق میان دستور:

نرخ بیکاری فارس ۶ درصد بیشتر از متوسط کشوری است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۷۲

حمایت از دانشگاهیان و فرهنگیان و پیشرفت‌های علمی در ابعاد آموزشی، پژوهشی و تربیتی نیاز مبرم جامعه است و می‌توان ساز و کارهای لازم را در برنامه‌های عملیاتی جست‌و‌جو کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: میانگین نرخ بیکاری کشور ۱۲ و ۴ دهم درصد است اما این نرخ در استان فارس به ۱۸ و ۶ دهم درصد رسیده که در میان دیگر استان‌ها مقام اول کشور را دارا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ضرغام صادقی در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی در صحن علنی ضمن تبریک هفته وحدت بیان کرد: استکبار جهانی امروز با برنامه ریزی کلان به فکر تجزیه کشورهای اسلامی منطقه است تا التهاب دائمی مانع پیشرفت کشورهای اسلامی شود و بیداری اسلامی به الگوی نافذ در کشورهای غربی تبدیل نشود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: توجیه افکار عمومی ملت‌ها برای لشکرکشی چندین ساله آمریکا و متحدانش و تناقضات رفتاری آنان به معمای غیر قابل حل تبدیل شده است و بی‌اعتباری تهدیدی جدی برای نظام‌های دنیا است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌های ارتجاع عرب پول و سایر امکانات در اختیار سازمان‌های تروریستی و دولت‌های حامی قرار می‌دهند و به نام اسلام و جهاد کشتار به راه می‌اندازند تا موضوع کشورهای غربی واسرائیل به فراموشی سپرده و چهره منفی از اسلام به تصویر کشیده شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: علاقه کشورهای غربی و دولت‌های ارتجاع عرب به اجرای چنین طرحی برای سایر کشور‌ها نیز دارند که از جمله این کشور‌ها ایران اسلامی است و آرزو می‌کنم تا چنین فرصتی در انتخابات برای آنان پدید آید.

صادقی به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران اشاره کرد و گفت: در حالی در انتخابات سال ۹۲ ورود پیدا می‌کنیم که ملت ایران تجربه تلخی از انتخابات سال ۸۸ را در سینه دارد و خارج نشینان معاند آن را به عنوان چالش و تهدید نظاره گره بوده و برای آن رمز وکلید واژه انتخاب کرده بودند اما دلسوزان نظام آن را به عنوان فرصتی طلایی برای اتحاد و هماهنگی و اقتدار ملت و کشور و خلق حماسه دیگر چشم انتظار هستند.

وی گفت: بدخواهان مردم انقلاب هر انتخاباتی را به عنوان طعمه‌ای لذیذ برای تلخ نمودن کام دوست داران و خوش خدمتی به دشمنان می‌بیند که تاخیر در انتخابات کاهش مشارکت و دلسرد نمودن مردم، امنیتی کردن فضای انتخابات، دامن به اختلافات احزاب و گروه‌های سیاسی و عدم انتخاب فرد شایسته و اصلح از آمال و اهداف دشمنان نظام است.

وی افزود: ملت سرافراز ایران مثل همیشه قطعا از این آزمون خطیر موفق بیرون خواهند آمد و تهدیدهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به فرصت‌های طلایی تبدیل خواهند کرد و مثل همیشه خط قرمز نظام را رهبری و مردم تعیین می‌کند و جا ماندن سیاسیون منفعت طلب را از غافله دلسوزان نظام مشاهده خواهیم کرد.

صادقی در ادامه به مشکلات و معضلات استان فارس در نطق میان دستور پرداخت و گفت: میانگین نرخ بیکاری در کشور ۱۲ و ۴ دهم درصد است و این نرخ در استان فارس با۱۸ و ۶ دهم مقام اول را دارا می‌باشد چگونه می‌بایست بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری و... این عقب ماندگی را جبران کرد.

وی گفت: امنیت مناسب فارس و شهر شیراز بستر اولیه‌ای برای سرمایه گذاری کلان داخلی و خارجی محسوب می‌شود که این امر مطالبات جدی مردم استان فارس است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تشویق سرمایه گذاران و به حداقل رساند بروکراسی اداری را زمینه مناسبی برای فراهم کردن اشتغال در این استان دانست و گفت: مسئولین می‌بایست اولویت‌های ویژه‌ای برای باور مدیران به سمت استان فارس معتوف کنند و با تقویت گردشگری در ابعاد مذهبی، سیاحتی و تاریخی و حمایت‌ها و برنامه ریزی‌های ویژه قابلیت‌های ایجاد اشتغال را برای مردم فارس به اجرا بیاورند.

وی گفت: حمایت از دانشگاهیان و فرهنگیان و پیشرفت‌های علمی در ابعاد آموزشی، پژوهشی و تربیتی نیاز مبرم جامعه است و می‌توان ساز و کارهای لازم را در برنامه‌های عملیاتی جست‌و‌جو کرد.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: کارمندان، کارگران، کشاورزان و محرومین را به شیوه‌ای می‌توان درک کرد تا جامعه‌ای با نشاط فعال را در کشور داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز