خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

پرداخت 100 هزار تومان دردی از مردم دوا نمی کند

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۵۶

گام دوم هدفمندی یارانه‌ها باید در نیمه دوم سال آینده با توجه به بهبود شرایط اقتصادی در کشور اجرایی شود/ دولت باید بجای پرداخت یارانه نقدی به مردم در وهله اول به فکر کاهش تورم باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل اینکه در نشست‌های دولت و مجلس تنها عده انگشت شماری از نمایندگان حضور دارند پس لازم و ضروری است که تمام توافقات نشست‌های شبانه نمایندگان و دولت در در صحن علنی نیز به تصویب نمایندگان برسد.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که مجلس ۲۹۰ نماینده دارد تصریح کرد: به دلیل اینکه در نشست‌های دولت و مجلس تنها عده انگشت شماری از نمایندگان حضور دارند و با توجه به قانون اساسی اختیارات نمایندگی را نمی‌توان به دیگری تفویض کرد پس لازم و ضروری است که تمام توافقات نشست‌های شبانه نمایندگان و دولت در در صحن علنی نیز به تصویب نمایندگان برسد.

وی در ادامه افزود: برخی از کار‌شناسان معتقدند که گام دوم هدفمندی یارانه‌ها باید در نیمه دوم سال آینده با توجه به بهبود شرایط اقتصادی در کشور اجرایی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر قرار است فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده نیز اجرایی شود باید این گام نیز با شیب ملایمی صورت گیرد و از‌‌ رها کردن هدفمندی یارانه‌ها در این برهه از زمان جلوگیری کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه بیان داشت: با توجه به شرایط حال اقتصادی امروز پرداخت ۱۰۰ هزار تومان دردی از درد‌های مردم را درمان نخواهد کرد چراکه با این پول تنها می‌توان یک مرغ و یک کیلو گوشت آنهم یخ زده تهیه کنند و با این تفاسیر دولت باید بجای پرداخت یارانه نقدی به مردم در وهله اول به فکر کاهش تورم باشد و یارانه را طبق سبد کالایی در اختیار مردم در شب عید قرار دهد.

نماینده فلاورجان در مجلس گفت: مجلس پتانسیل‌هایی برای اجرای قوانین در اختیار دارد ولی متاسفانه هنوز نتوانسته بخوبی از این پتانسیل‌ها استفاده کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نمایندگان منجلس باید در این برهه برای اجرای توافقات خود در نشست‌های دولت و مجلس از ابزارهای نظارتی بیشتر از گذشته استفاده کنند.

موسوی لارگانی در ادامه خاطرنشان‌کرد: دولت در پرداخت سبد کالا به دهک‌های پایین باید توجه داشته باشد که افرادی دهک‌های پایین تنها افرادی نیستند که تحت پوششش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند بلکه افرادی هم در این جامعه زندگی می‌کنند و حقوق هم دریافت می‌کنند ولی حقوقشان کفاف خرج زندگی و خانواده آن‌ها را نمی‌دهد لذا در ارائه سبد خانوار باید به این گروه نیز توجه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز