خبرگزاری کار ایران

تذکر آیین نامه‌ای نادران:

رئیس جمهور تنها می‌‌تواند در دفاع از هیات وزیران صحبت کند

کد خبر : ۴۳۳۶۹

اگر رئیس جمهور می خواهد از وزیر مربوطه دفاع کند قبل از دو ربع ساعتی که نمایندگان صحبت می کنند، صحبت کنند که البته طبق قواعد تنها خود وزیر می تواند از حق خود دفاع کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تذکر آئین نامه‌ای گفت: طبق آیین‌نامه در بررسی استیضاح، رییس جمهور می‌تواند یک ساعت در دفاع از هیات وزیران صحبت کند ولی وقتی یک وزیر قرار است استیضاح شود، فقط وزیر می‌تواند نیم ساعت از خودش دفاع کند.

به گزارش ایلنا، الیاس نادران نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای استیضاح هیات وزیران و یا یکی از وزیران دو مسیر در آیین نامه قید شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: در موقعی که استیضاح هیات وزیران مطرح باشد رئیس جمهور مطابق ماده ۲۲۷ بعد از نطق نمایندگان می تواند یک ساعت در دفاع از هیات وزیران صحبت کند ولی زمانی که استیضاح یکی از وزیران مطرح باشد رویه در مجلس هفتم و هشتم این بود که فقط خود وزیر می تواند حداکثر ۳۰ دقیقه از خود دفاع کند.

وی ادامه داد: این که الان سنتی گذاشته می شود مبنی بر این که بعد از این که نمایندگان برای بار دوم به استناد ماده ۲۲۶ قصد دارند از حق خود استفاده کرده و دو یک ربع ساعت صحبت کنند و بعد رئیس جمهور یک ساعت صحبت کند بنا به استناد ماده ۲۲۷ هیچ وجاهت قانونی ندارد.

نادران تصریح کرد: بنده درخواست می کنم بنابر آیین نامه عمل کنیم و اگر رئیس جمهور می خواهد از وزیر مربوطه دفاع کند قبل از دو ربع ساعتی که نمایندگان صحبت می کنند، صحبت کنند که البته طبق قواعد تنها خود وزیر می تواند از حق خود دفاع کند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نادران، گفت: شما این صحبت را قبل از این نیز به بنده انتقال دادید ولی به اعتقاد هیات رییسه هر دو وجه قابل استنباط است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: هم برداشت شما صحیح است هم صحبت رییس جمهور در آخر جلسه صحیح است و ما اشکالی به این موضوع نمی‌گیریم. البته مطلب شما در هیات رییسه بحث خواهد شد ولی فی‌الحال این بحث اشکالی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز