خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با همتای آذربایجانی خود؛

عده‌ای مانع افزایش سطح روابط میان آذربایجان و ایران هستند

کد خبر : ۴۶۱۹۳

متأسفانه همیشه افراد و گروهی دوست ندارند که روابط بین ایران و آذربایجان تنگاتنگ شود اما باید بدانند که این دو کشور با هم پیوستگی‌های بسیاری دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای آذربایجانی خود، با بیان اینکه ایران آمادگی افزایش روابط با آذربایجان را دارد، گفت: متأسفانه همیشه افراد و گروهی دوست ندارند که روابط بین ایران و آذربایجان تنگاتنگ شود اما باید بدانند که این دو کشور با هم پیوستگی‌های بسیاری دارند.

به گزارش ایلنا، دکتر علی لاریجانی امروز (۲۳ بهمن ماه) با اوکتای اسداف رئیس مجلس نمایندگان آذربایجان دیدار و گفت‌و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران برای کشور آذربایجان ارزش بسیار بالایی قائل است، گفت: کشور ایران از هر جهت برای افزایش ارتباطات با کشور آذربایجان آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه در سفری که به آذربایجان داشتم مذاکرات خوبی انجام شد، افزود: متأسفانه همیشه افراد و گروهی دوست ندارند که روابط بین ایران و آذربایجان تنگاتنگ شود اما باید بدانند که این دو کشور به هم پیوستگی‌های بسیاری دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران مشتاق همکاری پارلمانی با کشور آذربایجان است، یادآور شد: امیدوارم شما برای افزایش روابط سفری به تهران داشته باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دو کشور ایران و آذربایجان دوست و همسایه هستند گفت: به طور حتم باید سطح روابط بین دو کشور افزایش یابد.

در ادامه این دیدار اوکتای اسداف رئیس مجلس نمایندگان آذربایجان با اعلام اینکه ایران و آذربایجان از نظر مرزهای جغرافیایی بسیار گسترده هستند، تصریح کرد: من فرمایش شما را که می گویید دو کشور خواهان افزایش روابط هستند ولی عده یا گروهی در صدد بر هم زدن این روابط هستند قبول دارم؛ متأسفانه هم اکنون عده ای هستند که می خواهند میانه دو کشور ایران و آذربایجان را به هم بزنند از این رو باید هوشیار باشیم و دوست و دشمن را از هم تفکیک کنیم.

وی با یادآوری ارزش‌های مشترک دینی و فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان افزود: این مشترکات موجب افزایش پیوند دو ملت شده است خوشبختانه روابط ایران و آذربایجان در حال بهبود است.

اسداف با بیان اینکه مرور خاطرات دیدن تهران و تبریز مرا محصور می کند، افزود: امیدوارم شما هم در زمان مقتضی به کشور آذربایجان سفر کنید؛ اینکه رئیس مجلس کشوری وارد کشور دیگری می شود و با علمای آن کشور دیدن می کند نشان دهنده عمق روابط دو ملت است.

وی با یادآوری دیدار خود با سفیر جدید ایران در آذربایجان، گفت: خوشبختانه در آن دیدار موضوعات بررسی و صحبت های گرمی مطرح شد.

رئیس مجلس نمایندگان کشور آذربایجان با تأکید بر اینکه سطح روابط انجمن‌های دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان در چند سال اخیر حدود ۳۰ درصد رشد داشته است، یادآور شد: ما به طور حتم منتظر افزایش روابط این دو کشور هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز