خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیات رییسه در جمع خبرنگاران:

نامه موسوم به تشکر نمایندگان از رییس جمهور برای ابقای مرتضوی جعلی است

asdasd

قیمت در بازار واقعی است/در رابطه با کالاهای ضروری مردم مشکل ارزی در کشور نداریم و تمامی کالاهای ضروری مردم با ارز دولتی وارد کشور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: نامه‌ای که از سوی نمایندگان امضا و جمع آوری شده است جعلی است و به عنوان دیگری نمایندگان نامه را امضا کرده‌اند اما از سوی سازمان تامین اجتماعی با این موضوع منعکس داده شده است.


به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالرضا مصری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دغدغه اصلی نمایندگان در سه چهار هفته اخیر حل مسائل اقتصادی بوده است گفت: مجلس در صدد است راهکارهای مناسب با شرایط ویژه‌ای در کشور حاکم شود تا بتوانیم از این مسیر بازار و اقتصاد کشور را مدیریت کنیم.


وی در رابطه با جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور وزیر اقفتصاد و دارایی، نفت، معاون برنامه ریزی بانک مرکزی و معاون راهبردی ریاست جمهوری تشکیل شد.


وی افزود: در جلسه غیرعلنی امروز دو محور اقتصادی شفاف و روشن مطرح شد و نمایندگان انتظارشان این است که مدیریت و کنترل بازار هر چه سریع‌تر در اختیار تیم اقتصادی دولت قرار گیرد.


سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی امروز مطرح شد که ذخایر ارزی کافی برای انجام برنامه‌ها و کالاهای ضروری مردم در اختیار دولت قرار دارد.


مصری همچنین ادامه داد: برنامه‌های نفتی دولت در رابطه با فروش نفت در بازارهای جدید نیز تثبیت شده و راه‌های فروش بازارنفت و رساندن نفت به این بازار‌ها تسهیل شده است.


وی در ادامه بیان کرد: در رابطه با کالاهای ضروری مردم نیز مشکل ارزی در کشور نداریم و تمامی کالاهای ضروری مردم با ارز دولتی وارد کشور می‌شود.


مصری خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا در هفته‌های آینده مدیریت بازار ارز کاملا در اختیار دولت قرار گیرد.


وی گفت: نمایندگان نسبت به جلسه غیر علنی امروز رضایت نسبی داشته‌اند و اقدام عاجل را برای رسیدن به رضایت کامل از دولت خواستار شده‌اند.


وی گفت: در هفته‌های آینده با تمهیدات دولت بازار در اختیار دولت قرار خواهد گرفت و ما شاهد مدیریت همزمان و روز بازار از سوی دولت خواهیم بود.


وی در رابطه با بازار ارز امروز نیز گفت: بازار گرانی ارزی که امروز شاهد هستیم بازار کوچک ارزی است و دولت در صدد است تا با راهکار‌ها و شرایط مناسب ارز را در سطح کلان صادرات و واردات مورد نیاز کشور مدیریت کند.
وی در رابطه با افزایش قیمت ارز در بازار نیز گفت: افزایش قیمت در بازار واقعی است چرا که من خود بازار ارز را از نزدیک مشاهده کردم و قیمت ارز را واقعی می‌دانم.


وی با اشاره به توضیحات وزیر اقتصادی و دارایی در رابطه با اینکه بازار ارز را عرضه و تقاضا مدیریت می‌کند گفت: با توضیحات وزیر اقتصاد و دارایی بازار ارز عرضه و تقاضا مدیریتش را برعهده دارد و در هفته‌های آینده با تمهیدات دولت این بازار در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
مصری در رابطه با اینکه شورای مشورتی تیم اقتصادی دولت و مجلس چه تاثیری می‌تواند در این زمینه بگذارد گفت: نظر مشورتی تیم اقتصادی مجلس این است که مجلس آمادگی دارد تا در رابطه با راهکار‌ها و شرایط ویژه دولت هر نوع و هر درجه که نیاز به قوانین داشته باشد این قوانین را در اختیار دولت با طرح‌های فوریتی قرار دهد.


وی گفت: نمایندگان برای ثبات بازار ارز دولت را اگر نیاز به قانون دارد قوانین طرح‌ها و لوایح دولت را خارح از نوبت معمول در طرح‌های فوریتی تصویب و برای سهولت کاری دولت در اختیار دولت قرار خواهند داد.


سخنگوی هیات رئیسه محلس شورای اسلامی گفت: نظر نمایندگان نسبت به مدیریت جدید ارزی دولت در بازار کنونی ارز مثبت بوده است چراکه نمایندگان می‌دانند تحریم‌ها مزاحمت‌هایی را برای بازار ایجاد کرده است و دولت نیز در صدد است تا با راهکارهای مناسب این مزاحم‌ها را از سر راه بردارد.


وی تصریح کرد: دولت باید به راهکارهایی که در زمینه تنظیم بازار ارز بیان کرده اعتقاد پیدا کند و تقاضای نمایندگان از دولت این است که در این زمینه تسریع شود و اجازه ندهد که این بازار طولانی شود.


مصری در رابطه با اینکه آیا نمایندگان از گزارش تیم اقتصادی دولت رضایت داشتند یا خیر گفت: تشکیل جلسات رضایت و عدم رضایت نیست بلکه رسیدن به قوانین و راهکارهای مناسب است.


وی در ادامه در رابطه با اینکه آیا قوه مجریه مسئولیت اجرای تنظیم بازار را برعهده دارد نیز گفت: قوه مجریه مسئولیت اجرایی را برعهده دارد و راهکارهای اجرایی و مصوبات دولت باید توسط مجری اجرا شود و اگر کمک نیاز داشته باشد بداند که قوه مقننه در این زمینه دولت را همکاری خواهد کرد.


وی با بیان اینکه بحران‌های خارجی نتوانسته بر اقتصاد کشور اثر بگذارد گفت: شاید تغییر راهکارهای فعلی بر اقتصاد ایران اثرگذاشته است اما ما باید با راهکارهای خود انقلابی دیگر بی‌آفرینیم و این انقلاب را در اختیار دیگر کشور‌ها نیز قرار دهیم.


وی گفت: نمایندگان و ملت باید به دولت فرصت دهند تا بتواند تصمیمات پخته شده‌ای را در کشور اجرا کند چرا که اگر تصمیمات پخته نباشد نیاز به بازنگری دارد و بازنگری این تصمیمات خود زمان می‌برد.


وی در رابطه با نامه امضا شده از سوی نمایندگان نیز گفت: نامه‌ای که از سوی نمایندگان امضا و جمع آوری شده است جعلی است و به عنوان دیگری نمایندگان نامه را امضا کرده‌اند اما از سوی سازمان تامین اجتماعی با این موضوع منعکس داده شده است.


وی افزود: اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه معترض هستند و مجلس پس از بررسی این نامه قطعا از لحاظ قانونی برخورد خواهد کرد چراکه این نامه جعل بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز