خبرگزاری کار ایران

نقوی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ایران پیشنهادات 1+5را قبول ندارد/میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم

کد خبر : ۴۸۰۸۷

1+5 گروه نمی‌خواهد پشت میز مذاکره بنشید/ایران پیشنهادات 1+5را قبول نداردچرا كه با اصول هسته‌ای ایران ناسازگار است/ایران با هدف مذاکره برای مذاکره حاضر نمی‌شود بلکه مذاکرات باید به یک نتیجه مثبت مانند لغو همه تحریم‌های ناعادلانه منجر شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی این است که ایران با هدف مذاکره برای مذاکره حاضر نمی‌شود بلکه مذاکرات باید به یک نتیجه مثبت دست پیدا کند اما ما این عزم را در گروه ۵+۱ نمی‌بینیم.

حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با نشست گروه ۵+۱ با ایران گفت: جمهوری اسلامی همواره از مذاکرات ۵+۱ استقبال کرده چراکه دیدگاه جمهوری اسلامی این است که ایران با هدف مذاکره برای مذاکره حاضر نمی‌شود بلکه مذاکرات باید به یک نتیجه مثبت مانند لغو همه تحریم‌های ناعادلانه منجر شود.

وی در ادامه افزود: گروه ۵+۱ اخیرا به اقداماتی روی آورده‌اند که این به اذهان متبادر می‌شود که این گروه نمی‌خواهد پشت میز مذاکره بنشید و در بسیاری از مواردی که در مذاکرات از مسائل و مبانی اصلی بشمار نمی‌رود بهانه می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گروه ۵+۱ اخیرا پیشنهادی جدیدی را مطرح کرده که با اصول هسته‌ای ایران ناسازگار است و ایران این پیشنهادات را قبول ندارد.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انجام اقدامات هسته‌ای ایران منوط به مذاکرات نمی‌باشد و کار خود را با قدرت انجام می‌دهیم و منتظر هیچ کسی نیستیم ولی میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم و ترک نخواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری بیان داشت: سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاكره با آمریكا شفاف،روشن،دقیق و منطبق بر واقیعت بود و همه نهاد‌ها و مسوولان باید بر این اساس عمل كنند و منویات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند و گفتار و نظراتشان را بر پایه این منویات ترسیم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز