خبرگزاری کار ایران

جهانگیرزاده در موافقت با فوریت تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی:

اگر سیستم هوشمند داشتیم اختلاس سه هزار میلیاردی اتفاق نمی‌افتاد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۳۴

در برخی از موارد بین وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی موازی کاری صورت می‌گیرد و در برخورد با فساد انسجام لازم را ندارند و حتی زمانی که پرونده به دستگاه قضا می‌رود به دلیل ناهماهنگی‌های موجود ناکام می‌ماند.

ایلنا: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به سیستم‌های موجود کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ما سیستم وجود دارد ولی سیستم‌ها هوشمند نیستند، چراکه اگر سیستم‌های هوشمند در اختیار داشتیم سه هزار میلیارد اختلاس صورت نمی‌گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد جهانگیرزاده در موافقت با طرح یک فوریت تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در صحن علنی امروز مجلس گفت: همه ما اتفاق نظر داریم که وضعیت مبارزه با مفاسد اقتصادی ما قابل قبول نیست و مردم، رهبری و حتی شما نمایندگان از این وضعیت ناراحت هستیم و این وضعیت را تایید نمی‌کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر بگوییم کاری انجام نمی‌شود و نباید صورت بگیرد وضعیت موجود به وجود می‌آید و ما نمایندگان و مسوولین و مردم درگیر این موضوع می‌شوند و همه باید کمک کنند تا زمینه حل فساد بزرگ اقتصادی ریشه‌ای برطرف شود.

جهانگیرزاده با بیان این مطلب که طرح تشکیل سازمان مبارزه با فساد اقتصادی از مجلس هشتم مطرح است، گفت: باید چندین سوال را مطرح کرد که آیا ساختار موجود جوابگوی مبارزه با مفاسد اقتصادی است و یا اینکه ستادهای تشریفاتی که میان مسوولین قوا ایجاد شده است جوابگو هستند یا خاصیت خود را از دست داده‌اند و جواب نمی‌دهند.

وی در ادامه به ساختار کشورهای دیگر جهان در رابطه با مبارزه با فساد اشاره کرد وگفت: تمامی کشورهای دنیا که فساد پایین برخوردار هستند متولیان شخصی در خصوص مبارزه با فساد دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ما نیز چنین متولیان داریم اما تخصصی نیستند. مثلا وزارت اطلاعات کار انجام می‌دهد ولی ذاتا برای مبارزه با فساد ایجاد نشده است، بلکه باید امنیت را در کشور برقرار کنند و یا سازمان بازرسی که نظارت بر اجرای قوانین ذات اصلی این سازمان است.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: در برخی از موارد بین وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی موازی کاری صورت می‌گیرد و در برخورد با فساد انسجام لازم را ندارند و حتی زمانی که پرونده را دستگاه قضا می‌رود به دلیل ناهماهنگی‌های موجود ناکام می‌ماند.

وی گفت: در یک فوریت طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی شورای راهبردی پیش بینی شده و سازمان محکم و مقتدر زیر نظر قوه مقننه ایجاد می‌شود و بااجازه‌رهبری فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به سیستم‌های موجود کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ما سیستم وجود دارد ولی سیستم‌ها هوشمند نیستند، چراکه اگر سیستم‌های هوشمند در اختیار داشتیم سه هزار میلیارد اختلاس صورت نمی‌گرفت.

جهانگیرزاده گفت: در نیروی انتظامی ما پلیس تخصصی برای سرقت، امنیت، قتل داریم، اما برای مبارزه با مسایل اقتصادی و فساد اقتصادی پلیس تخصصی نداریم و با تصویب یک فوریت طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌توانیم تخصصی در این زمینه عمل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز