خبرگزاری کار ایران

سبحانی نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اختلافات مسوولین دلیلی برای انجام ندادن وظایف آنها نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۶

اگر دولت لایحه دو یا سه دوازدهم را به مجلس ارائه نکند طبق سال ۹۰ و ۹۱ نمایندگان طرح تنخواه را مطرح و به تصویب می‌رسانند/ عدم تعیین قیمت نفت و ارز از دلایلی است که باعث شده تا دولت لایحه بودجه به مجلس را دیر ارائه کند.

ایلنا: عضو هیات رئیسه مجلس گفت:اختلافات میان مسوولین نباید به گونه‌ای باشد که مسولان و روسای قوا به وظایف خود عمل نکنند و اختلافات میان مسوولان توجیه و دلیل قانونی نیست که مسوولی وظیفه خود را انجام ندهد

حجت السلام حسین سبحانی نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا، در رابطه با ارائه لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور به مجلس  گفت: اگر لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور در حال حاضر هم به صحن علنی تقدیم شود تصویب نهایی این لایحه به سال آینده موکول خواهد شد و لازم است که دولت همراه ارائه لایحه بودجه لایحه چند دوازدهم را نیز به مجلس تقدیم کند. اگر دولت لایحه دو یا سه دوازدهم را به مجلس ارائه نکند، طبق سال ۹۰ و ۹۱ نمایندگان طرح تنخواه را مطرح و به تصویب می‌رسانند.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: عدم تعیین قیمت نفت و ارز از دلایلی است که باعث شده تا دولت لایحه بودجه به مجلس را دیر ارائه کند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه لایحه بودجه را هنوز مشاهده نکرده‌ایم نمی‌توان در مورد قیمت ارز و نفت صحبت کنیم. و‌لی تا آنجایی که می‌دانیم تاکنون سه نرخ ۱۵۰۰، ۱۷۰۰و۲۵۰۰ مطرح شده که دولت در نظر دارد لایحه یودجه را بر اساس آن در نظر بگیرد و قمیت نفت نیز بر پایه فوب فروش نفت در خاورمیانه محاسبه می‌شود.

سبحانی‌نیا بیان کرد: معمولا لایحه از طرف دولت به مجلس تقدیم می‌شود، اصل بر این بود که رئیس جمهور لایحه را به مجلس می‌آورد و یکی از وظایف اصلی رئیس دولت این است که بودجه کل کشور را به مجلس تقدیم کند و در این سنوات ۲۴ ساله رئیس دولت به مجلس تقدیم کرده است.

وی گفت: اختلافات میان مسوولین نباید به گونه‌ای باشد که مسولان و روسای قوا به وظایف خود عمل نکنند و اختلافات میان مسوولان توجیه و دلیل قانونی نیست که مسوولی وظیفه خود را انجام ندهد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید مسوولین اختلافات را کنار بگذارند و در تلاش باشند تا مشکلات مردم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز