خبرگزاری کار ایران

لاریحانی در جمع خبرنگاران:

سران قوا تمهیداتی برای کنترل تورم و رونق تولید اندیشیدند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۰۴

لایحه بودجه در حال چاپ و تکثیر است/ اگر بخواهد اشتغال در کشور ایجاد شود و نقدینگی به سمت تولید برود، باید زمینه های رونق تولید فراهم شود/ طرحی در مجلس برای رونق تولید آماده شده است/ لایحه چند دوازدهم ضروری است.

ایلنا: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رونق تولید در کشور از آماده سازی طرحی در مجلس در این خصوص خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح در لایحه بودجه ۹۲ گنجانده شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی پس از پایان نشست امروز سران سه قوه به میزبانی مجلس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره این جلسه توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه جلسات هر از چند گاهی تشکیل می‌شود و عمدتا درباره مسائل مختلف داخلی و بین المللی و منطقه‌ای در آن بحث می‌شود که در این جلسه نیز حوادث مهم منطقه مانند سوریه، فعالیت‌های هسته‌ای کشور، بودجه و کیفیتی که در تنظیم آن رعایت شده و برخی مسائل گرانی‌ها صحبت شد.

لاریجانی افزود: در خصوص گرانی تمهیداتی برای کنترل تورم اندیشیده شد و اینکه چگونه تولید کشور از طریق صندوق توسعه رونق پیدا کند و لایحه بودجه به نحوی باشد که به کمک تولید آید و این‌ها روش‌هایی است که در مسیر کار بیشتر بر روی جزئیات آن بحث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چنین مسائلی در حد کلان در نشست سران قوا بررسی می‌شود، تصریح کرد: جزئیات این مسائل باید در بحث‌های کار‌شناسی پیگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس گفت: اعلام کردند لایحه بودجه در حال چاپ و تکثیر است تا هر چه سریع‌تر به مجلس ارائه شود که در صورت انجام مقدمات، فردا و در غیر این صورت در جلسه بعد تقدیم خواهد شد.

لاریجانی اعلام کرد: مجلس آماده است تا هر چه سریع‌تر بررسی لایحه را در دستور کار قرار دهد.

وی در مورد گرانی‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب توضیح داد: این جلسه وجه همت خود را در این خصوص قرار داده بود که چگونه می‌شود در مسائل معیشتی مردم به آن‌ها کمک کرد به گونه‌ای که مسائل حاشیه‌ای بر آن سایه نیاندازد.

وی بیان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مسائل اصلی کشور باید در این جلسات مدنظر قرار گیرد، ما این جلسه از سران قوا دعوت کردیم تا با بحث راجع به این موضوع، محور کار را بر رونق تولید قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهد اشتغال در کشور ایجاد شود و نقدینگی به سمت تولید برود، باید زمینه‌های رونق تولید فراهم شود و این کار با روش‌های مختلف اعم از اصلاح نظامات بانکی که برای تولید کننده نفع داشته باشد، هم شرایطی در بودجه و قانونگذاری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرحی در مجلس توضیح داد: طرحی در مجلس برای رونق تولید آماده شده که اگر به بودجه سال آتی برسد در داخل لایحه بودجه تعبیه خواهد شد و کارهای جزئی آن در کمیسیون‌ها در حال انجام است.

لاریجانی در خصوص جلسات اقتصادی دولت و مجلس گفت: در جلسات دولت و مجلس ما به این نتیجه رسیدیم که‌‌ همان تأکیدات رهبری نیز در این خصوص بود که با تهیه بسته‌ای به مردم کمک کنیم و این تصمیم گیری انجام شد و به زودی نیز اجرا می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از ارائه بودجه چند دوازدهم دولت به مجلس ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: با توجه به اینکه مجلس در این فرصت کوتاه نمی‌تواند کل لایحه بودجه را بررسی کند لایحه چند دوازدهم ضروری است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: پس از دریافت لایحه بودجه مجلس به سرعت کار بررسی آن را آغاز خواهد کرد و نمایندگان فرصتی برای ارائه پیشنهادات خود خواهند داشت و سپس در کمیسیون تلفیق و صحن بررسی می‌شود و در صورتی که کار‌ها تمام نشود بحث چند دوازدهم مطرح می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز