خبرگزاری کار ایران

علی‌لو در موافقت با تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز:

شبکه دلالی در توزیع و فروش خودرو ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۹۵

شاهد هستیم که در برخی از اقلام بین قیمت کارخانه و قیمت بازار ۴ میلیون تا ۳۰ میلیون اختلاف وجود دارد/ امروز در نمایندگی‌ها شاهد صف‌های طولانی خودرو برای رفع مشکلات تولیدات هستیم که این موارد نیز در نمایندگی رفع نمی‌شود.

ایلنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه به جای اینکه مردم مستقیما از شرکت‌های خودروساز خودرو خریداری کنند می‌بایست از دلالان خودرو بخرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علی لو در صحن علنی امروز در رابطه با تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور در شرکت‌های خودروساز بیان داشت: موضوع خودرو و خودروسازی معضلات جدی صنعت کشور به حساب می‌رود و مسئولان دلسوز دوست دارند که از صنعت خودرو و خودروسازی حمایت کنند، اما در راستای حمایت با یکسری از‌ عملکردهای موازی مواجه می‌شوند و اینکه که نمی‌توانیم در رابطه با این موضوع سکوت اختیار کنیم.

وی افزود: اگر در گذشته‌ افزایش قیمت ارز و بنزین باعث می‌شد که نگرانی‌هایی برای افزایش دیگر اقلام ایجاد شود امروز صنعت خودروسازی طوری مدیریت می‌شود که در نوسانات بازار و کیفیت صنعت خودروسازی برخی نارضایتی‌ها به وجود آمده است که در این زمینه زمانی که از مدیران خودروساز سوال می‌کنیم پاسخ شفاف و درستی به ما داده نمی‌شود.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۹۰ در صنعت خودرو کاهش ۴۵ درصدی تولید خودرو را داشته‌ایم که ۹۵ درصد از مواد لازمی که برای خودروسازی استفاده می‌شود تماما از کشور تهیه می‌شود، اما به دلیل شبکه توزیع پولی این عمل به خوبی انجام نمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود: خودروسازان همواره بیان می‌کنند که درآمد خود را از محل فروش خودرو بدست می‌آورند اما به مدت یک سال است که اجازه فروش از خودروسازان گرفته و شبکه دلالی جایگزین شده است.

علی لو بیان داشت: در حالی که ما با کاهش و کمبود تولید خودرو مواجه هستیم در این راستا  یک مدیریت صحیح باعث می‌شد تا تولید خودرو رونق یابد، اما امروز شاهد هستیم که در برخی از اقلام بین قیمت کارخانه و قیمت بازار ۴ میلیون تا ۳۰ میلیون اختلاف وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان داشت: در گذشته با حمایت‌های دولتی خودروسازان اقداماتی را انجام می‌دادند، اما امروزه کمک دولتی از آن‌ها گرفته شده است و خودروسازان مجبور هستند وام دریافت کنند. ولی به دلیل اینکه نمی‌توانند وثیقه درستی را بدهند با آن‌ها موافقت نمی‌شود. اما ما نمی‌دانیم چرا خودروسازانی که وثیقه کافی برای دریافت وام ندارند به خرید سهام بانک پارسیان می‌پردازند شش ماه گذشته نیز در این رابطه به خودروسازان تذکر داده‌ایم اما هنوز اصلاحی در این روند انجام نگرفته است.

وی گفت: به دلیل اینکه ما درخواست کرده بودیم تا ۵۵ آیتم برای بهبود و بالا رفتن کیفیت خودروی داخلی انجام شود ولی امروز در نمایندگی‌ها شاهد صف‌های طولانی خودرو برای رفع موارد هستیم که این موارد نیز در نمایندگی رفع نمی‌شود.

وی در رابطه با ترمز‌های ABS خودرو‌ها نیز بیان داشت: وقتی در رابطه با ABS‌ها از خودروسازان می‌پرسیم می‌گویند امنیت یعنی همین. اما ABSآن است که امنیت بیشتری را برای خودرو‌ها به وجود بیاورد نه اینکه با بارش کم ABS‌ها عمل نکنند،بلکه برعکس نیز شاهد عمل کردن ABS‌ها شویم ما در این زمینه شکایت کرده‌ایم، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز