خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی صورت گرفت؛

بیانیه 252 نفر از نمایندگان مجلس در مورد دور آتی مذاکرات 1+5

کد خبر : ۵۰۵۱۵

از دو کشور روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل انتظار می‌رود از زیاده‌خواهی‌ها و درخواست‌های غیرمنطقی آمریکا تبعیت نکنند و از اصول عهدنامه NPT بویژه اصل 4 که حق داشتن فناوری هسته‌ای را به اعضا می‌دهد، دفاع کنند و مخصوصا با روش‌های جدید و پلیسی کردن عرصه اقتصاد جهانی توسط آمریکا مقابله کنند.

ایلنا: بیانیه 252 نفر از نمایندگان مجلس در مورد دور آتی مذاکرات 1+5 قرار است در قزاقستان برگزار شود، امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا متن این بیانیه به این شرح است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با توجه به موضع منطقی و روشن نمایندگان ملت بزرگ ایران نسبت به موضوع هسته‌ای به عنوان حق مسلم ملت نکات ذیل را به عنوان تذکر و هشدار جدی مطرح می‌نماییم:

1- تیم مذاکره کننده با جدیت از حقوق ملت ایران در چارچوب عهدنامه NPT و مقررات آژانس دفاع کند و هر گونه توافقی را بر مبنای این حقوق و منافع ملی صورت دهد.

2- از دو کشور روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل انتظار می‌رود از زیاده‌خواهی‌ها و درخواست‌های غیرمنطقی آمریکا تبعیت نکنند و از اصول عهدنامه NPT بویژه اصل 4 که حق داشتن فناوری هسته‌ای را به اعضا می‌دهد، دفاع کنند و مخصوصا با روش‌های جدید و پلیسی کردن عرصه اقتصاد جهانی توسط آمریکا مقابله کنند.

3- آمریکا همه روش‌های جنگ روانی، صدور قطعنامه‌های غیرقانونی و اعمال تحریم‌های فراقطعنامه‌ای را آزموده و پاسخ ملت بزرگ ایران را در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را دریافت کرده است. بنابراین ادامه این راه آب در هاون کوبیدن است.

پیشنهاد ما به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران به آمریکا و هم‌پیمانان غربی این است که واقعیت‌های هسته‌ای امروز جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و سیاست تقابل را به تعامل تغییر دهند و بدانند که قطار هسته‌ای ایران در چارچوب اهداف صلح‌آمیز هرگز متوقف نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز