خبرگزاری کار ایران

نماینده نائین و نطنز در اخطار قانون اساسی:

منابع مالی طرح مقابله با ریزگرد‌ها مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۴۶

ابوترابی‌فرد در واکنش به اخطار طباطبایی گفت: ‌ دولت می‌تواند برای این موضوع و برای مسایل این چنین منابعی را پیش بینی کند و منابع در اختیار را به این مهم اختصاص دهد.

ایلنا: نماینده نائین و نطنز در مجلس شورای اسلامی خواستار در نظر گرفتن منابع مالی برای هزینه‌کردهای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طباطبایی با اخطار قانون اساسی با اشاره به اینکه طرح الزام دولت به حمایت از استانهای در معرض ریزگرد بار مالی دارد، خطاب به هیات رییسه گفت‌: ‌ اصل ۷۵ قانون اساسی می‌گوید که هر طرحی که قبل طرح در مجلس است باید منابع مالی و هزینه آن مشخص باشد و اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شود‌. ‌

وی افزود‌: باید اعتبار لازم لحاظ شود و با پیشنهاد وزرت صنعت، معدن و تجارت که در بودجه سالانه کشور منظور می‌شود باید دید که میزان هزینه چقدر است و محلی که برای دولت هزینه ایجاد می‌کند مشخص باشد و در این طرح اصل ۷۵ قانون اساسی رعایت نشده است‌ و شورای نگهبان به آن ایراد قانون اساسی خواهد گرفت.

ابوترابی فرد در واکنش به اخطار طباطبایی گفت: ‌ دولت می‌تواند برای این موضوع و برای مسایل این چنین منابعی را پیش بینی کند و منابع در اختیار را به این مهم اختصاص دهد.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه نهاد‌ها دارای منابع مشخص هستند از این منظر شورای نگهبان ایرادی به آن وارد نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز