خبرگزاری کار ایران

در دیدار با دبیر شورای عالی فضای مجازی؛

جلالی: فضای مجازی از اولویت‌های اصلی کشور است

کد خبر : ۵۰۶۹۸

شورای عالی فضای مجازی به عنوان یکی از سه شورای عالی اصلی زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرده و با ریاست رئیس جمهوری و حضور اعضای حقیقی و حقوقی از سایر قوا و سازمان های کشور در عرصه فضای مجازی فعالیت خواهد کرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه فضای مجازی از اولویت‌های اصلی کشور است، گفت: رویکرد رهبر معظم انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی، نشان از اهمیت این موضوع در دنیای معاصر به ویژه در داخل کشور دارد.

به گزارش ایلنا، مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور عصرامروز (یکشنبه ۶ اسفند)، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس، با کاظم جلالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدی اخوان بهآبادی در این دیدار با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب برای تشکیل شورای فضای مجازی کشور اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی به عنوان یکی از سه شورای عالی اصلی زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرده و با ریاست رئیس جمهوری و حضور اعضای حقیقی و حقوقی از سایر قوا و سازمان های کشور در عرصه فضای مجازی فعالیت خواهد کرد.

در ادامه این جلسه نواقص و خلاء های قانونی موجود، دغدغه حوزه فضای مجازی کشور و چگونگی هماهنگی و تعامل دستگاه های مختلف در این خصوص، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین نحوه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و شورای عالی مجازی کشور برنامه‌ریزی و تعیین شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه فضای مجازی از اولویت‌های اصلی کشور است، گفت: رویکرد رهبر معظم انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی، نشان از اهمیت فضای مجازی در دنیای معاصر به ویژه در داخل کشور دارد.

وی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری گسترده جبهه استکبار در این زمینه، خواستار اولویت بخشیدن و اهمیت جدی کلیه دستگاه های ذی ربط در این زمینه شد.

بر اساس این گزارش، شورای عالی مجازی کشور ۱۳ عضو حقوقی و ۷ عضو حقیقی دارد و اکثریت اعضای این شورا، مسوولان امور فرهنگی و محتوایی کشور هستند که این مساله در انتخاب اعضای حقیقی نیز لحاظ شده است و دلیل این امر تاکید مقام معظم رهبری برای مقدم داشتن امور محتوایی بر هر فعالیت دیگر در حوزه فضای مجازی است.

همچنین در ترکیب این شورا ابعاد مختلف حوزه فضای مجازی شامل حوزه های زیرساختی، علم و فناوری، محتوایی، امنیتی، حقوقی و قضائی حضور دارند که این نشان از عزم ایران برای ورود مقتدرانه به فضای مجازی است که برنامه های لازم نیز برای آن دیده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز