خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع نخبگان کمیته امداد:

مجلس آماده کمک به کمیته امداد در هر زمینه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۵۲

ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور باید به نحوی باشد که با عدالت و متناسب با فراز فکری جمهوری اسلامی همسو شود/ ارلمان نگاه تحسین آمیزی به اقدامات کمیته امداد امام خمینی دارد و این را می توان از طرح ها و لوایحی که نمایندگان آن را با طیب خاطر مصوب می کنند مشاهده کرد.

ایلنا: رئیس قوه مقننه گفت: مجلس شورای اسلامی آماده است تا در راستای تحقق اهداف کمیته امداد کمک های خود به این نهاد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جمع نخبگان و برگزیدگان علمی و فرهنگی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با عسگر اولادی بیان داشت: عسگر اولادی یکی از شخصیت های سیاسی اول انقلاب بودند که همین حسن خلق را که امروز از ایشان شاهد هستیم در طول این مدت نیز داشته است و حضور ایشان مایه افتخار ما است و امیدواریم بیانات اییشان و تذکرات و نصایح ایشان برای همه سیاست مداران مفید باشد.

وی افزود: تذکرات و نصایح عسگراولادی نشان دهنده این است که ایشان نشاط فکری سیاسی را هنوز دارند و این نشاط فکری از تقدیم نامه به برخی از مسئولین کشور مشاهده می‌شود.

لاریجانی گفت: امروز شما در مکانی جمع شده اید که این مکان خاطره های زیادی را از دوران قبل دارد که باید از آنها پند گرفت، چراکه اساس مشروطیت در این جا بنا شد.

رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: آن زمان این مکان به مکان ندای عدالتخانه نام گرفت، چراکه بدنبال این بود تا ایران از زیر سلطه دیکتاتور بیرون آید.

لاریجانی گفت: پارلمان ایران که امروز آن را مشاهده می‌کنیم در صد سال پیش از مشروطه آغاز شده است.

رئیس قوه مقننه در ادامه خاطرنشان کرد: مشروطیت در آن زمان به دلیل اینکه اشکالاتی را به همراه داشت و دچار فراز و فرودهای بسیار شد عاقبت به خیر نشد و این فراز و فرود ها و اشکالات باعث شد تا مشروطه از مسیر اصلی خود خارج شود.

لاریجانی گفت: نهضت مشروطه به فرمان علمای نجف وتهران آغاز شد و در همان آغاز حرکت 5 مجتهد تراز اول از جمله مدرس به مجلس راه پیدا کردند اما آرام آرام برخی از جریان ها باعث شد تا مشروطه مسیرش را عوض کند.

وی افزود: برخی از افرادی که طرفدار مارکسیسم و غرب گرا بودند و عده ای که دسایس انگلیس را دنبال می کردند آرام آرام مقابل مدرس ایستادند و با روحانیت مخالفت کردند و مدرس تنها فردی بود مقابل مارکسیسم و جریان هایی که از انگلیس بهره می گرفتند ایستادگی می کرد.

وی با بیان این مطلب که مدرس در مشروطه آن زمان تنها فردی بود که با صدای بلند و نهیب اصلی را به وثوق الدوله در رابطه با حضور نیروهای روس به کشور زد.

لاریجانی جدایی از مرجعیت و علما را یکی از عوامل انحراف در مشروطه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران که بدنبال خیرخواهی ملت است از این انحراف پند گرفته و این مسائل را در جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و قانون اساسی مورد توجه قرار داده است، تا مبادا جریان های منحرف باعث ایجاد جدایی مسیر انقلاب از هدف اصلی اش شود.

وی در ادامه به آغازین دوره مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در همان دوران اول مجلس خبرگان جریان هایی در مجلس وجود داشتند که مخالف ولی‌فقیه بودند و اسناد و فیلم های آنها نیز در تلویزیون ناظر بر صدق گفتار است.

وی افزود: فکر بلند امام و رهبری و پندی که از تاریخ گرفته بودند توانستند که مقابل این گونه جریان ها ایستادگی کرده و نقضی را که آن زمان به وجود آمده بود رفع کنند.

رئیس قوه مقننه بیان داشت: ولایت فقیه است که کشور را از فراز و فرودها و بحران های داخلی و خارجی صیانت می کند.

لاریجانی در ادامه به سردار سپه که وابسته انگلیس بود اشاره کرد و گفت: سردار سپه که وابسته بی چون و چرای انگلیس بود،اما ظاهری مسلمان به خود گرفت به گونه ای که در روز به عزاداری از امام حسین می پرداخت به مردم پارچه سیاه تقدیم می کرد،اما در شب اگر جام می نمی نوشید نمی خوابید.

وی ادامه داد: جنجال آفرینی و در گیری با علما از مواردی است که باعث شد تا مشروطه گام خود را از مسیر اصلی اش جدا نمایند و انگلیس در آن زمان گاهی ملی یون را بر علیه علما می شوراند و گاهی توده های مردم را بر علیه گروه دیگر و در عامل سیاست انگلیس از این شگردها به خوبی استفاده کرده است.

رئیس قوه مقننه با بیان این مطلب که ولی فقیه در کشور کار اجرایی ندارد، گفت: درست است که ولی فقیه کار اجرایی در کشور انجام نمی دهد، اما از همان بالا نگاه می کند که این کشتی به کدام سمت در حرکت است و این نگاه پندی است که از مشروطه گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: شعار اصلی رهبران جمهوری ایجاد عدالت در جامعه است و برای رسیدن به این عدالت نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی را ایجاد کرد.

وی افزود: ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور باید به نحوی باشد که با عدالت و متناسب با فراز فکری جمهوری اسلامی همسو شود.

لاریجانی گفت: باید امروزه به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند توجه خاص شود، چرا که نهاد این کمیته برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شده‌است.

وی گفت: کمیته امداد برای این توانسته تاکنون بعد از 35 سال هنوز کارهای خود را انجام دهد که امکانات کشور را به درستی درک کرده و توانسته در این زمینه موفق شود.

رئیس قوه مقننه با بیان این مطلب که توده مردم امروز کمیته امداد را باور دارند و اگر جشن عاطفه ای در کشور برگزار شود مردم با نیت خالص در این جشن ها حضور می یابند چراکه می دانند کمیته امداد اقدامات به جا و درستی را انجام می دهد.

وی گفت: کمیته امداد و امام خمینی (ره) توانسته دست جوانان و نوجوانان بگیردتا بتوانند مدارج علمی بالا را طی کنند و نهاد کمیته امداد نهادی است که توانسته باکمک به نوجوانان و جوانان استعدادهای آنان را شکوفا کرده و در این زمینه تاکنون گام های اساسی برداشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پارلمان نگاه تحسین آمیزی به اقدامات کمیته امداد امام خمینی دارد و این را می توان از طرح ها و لوایحی که نمایندگان آن را با طیب خاطر مصوب می کنند مشاهده کرد.

وی در ادامه گفت: جدای ازوصیت عسگراولادی در رابطه با مسکن باید به موضوعات دیگر نیز در زمینه ارتقا رشدکمیته امداد امام خمینی توجه شود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی می بایست با شرایط فعلی کشور که معضل اشتغال است همچنان مسیر کارآفرینی را جزو اولویت های خود قرار دهد و برای اینکه افراد بتوانند بسیاری از مایحتاج خود را تامین کنند با کمک به طرح خوود اشتغالی افراد موتور محرکی برای روشن کردن عزت نفس باشد.

وی در ادامه افزود: مساله کمک به افرادی که می خواهند تحصیلات عالی را طی کنند از جمله مسائلی است که نمایندگان و مجلس و هیات رئیسه به آن توجه ویژه دارند و حاضر هستند در این زمینه کمک های خود را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند کمک کند تا استضعاف ریشه کن شود و دعای خیر رهبری پشت سر ملت ایران قرار گرفته شود تا انقلاب مسیر خود را به درستی طی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز