خبرگزاری کار ایران

تابش مطرح کرد؛

اردکان بد‌ترین وضعیت آب را در استان یزد دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۷

با تلاش‌های انجام گرفته و جلسات برگزار شده در سطوح عالی و تصمیمات خوبی که اتخاذ شده، شاهد وصل مجدد خط انتقال آب به استان یزد در چند روز آینده باشیم.

ایلنا: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی وضعیت کیفیت و کمیت آب شرب و سفره‌های آب زیرزمینی این شهرستان را بد‌ترین وضعیت در استان خواند و خواستار در دستور کار قرار گرفتن مطالعات کار‌شناسی برای تامین آب اردکان و احداث چاه‌های فسیلی شد.

به گزارش ایلنا از یزد، «محمدرضا تابش» در نشست با مدیران صنعت آب استان یزد با تشریح کامل اتفاقات رخ داده برای خط انتقال آب به استان یزد و مجموعه پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان مردم، ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش‌های انجام گرفته و جلسات برگزار شده در سطوح عالی و تصمیمات خوبی که اتخاذ شده، شاهد وصل مجدد خط انتقال آب به استان یزد در چند روز آینده باشیم.

وی از صبوری و بردباری مردم استان یزد خصوصا شهرستان اردکان که از لحاظ کمیت و کیفیت آب شرب، بد‌ترین شرایط را در بین شهرستان‌های استان دارد، تشکر و سپاسگزاری نمود.

نماینده مردم اردکان از مسئولان و مردم خواست تا پیرو تذکرات مداوم از چند سال پیش‌تر تاکنون، نسبت به مصرف بهینه آب و جلوگیری از اسراف و تبذیر این نعمت بی‌بدیل الهی و ممانعت از هدر رفت آن اقدامات اساسی و ثمربخشی انجام دهند.

تابش همچنین با اشاره به کیفیت و کمیت بسیار نامطلوب سفره‌های آب زیرزمینی در اردکان و خشک شدن قنواتی که بعضا از ۷۰ کیلومتری آب را به اردکان انتقال می‌دادند و آبدهی کم چاه‌های موجود، خواستار بررسی کار‌شناسانه و تامین آب شرب با کیفیت، خارج از حوزه شهرستان و حفر چاه‌های فسیلی شد.

وی بر خرید چند دستگاه آب شیرین کن برای تامین آب شرب مردم در مواقع اضطراری و پیش‌بینی افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب موجود برای مقابله با بحران‌های احتمالی تاکید نمود.

نماینده اردکان از تلاش مجموعه مسئولان استان و شهرستان در زمینه تامین و توزیع آب شرب قدردانی کرد و و خواستار ارایه برنامه‌ها و راهنمایی‌های عملی برای فایق آمدن بر مشکل کم آبی در استان شد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی، امام جمعه اردکان نیز در این نشست با بیان اینکه نباید تصور کرد مردم شهرستان اردکان از قدیم الایام زندگی با آب بی‌کیفیت و شور را انتخاب کرده‌اند، گفت: در قدیم آب شیرین توسط قنات‌ها تامین می‌شد ولی حفر چاه‌های متعدد باعث خشک شدن قنات‌ها شد و وضع به حالتی درآمده که امروز بد‌ترین شرایط آبی را شهرستان اردکان در استان یزد دارد.

وی همچنین خواستار توجه جدی مدیریت استان به تامین آب شهرستان اردکان شد.

احمد کمالی، فرماندار اردکان نیز گزارشی از وضعیت آب شهرستان و آثار نامطلوب قطعی خط اول انتقال آب به استان بر بخش‌های مختلف ارائه داد و خواستار حل اساسی این مشکل شد.

حسین غفوری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با برشمردن چگونگی اتفاقات رخ داده در این چند روز و قطع آب انتقالی به استان یزد و نتایج پیگیری‌های انجام شده، اظهار امیدواری کرد تا چند روز آینده نتایج این پیگیری‌ها به منصه ظهور برسد.

وی با اذعان به اینکه شرایط آب شهرستان اردکان بحرانی‌ترین وضع در استان یزد را دارد، خبر از انجام مطالعات تامین آب اردکان توسط مشاور داد و اظهار کرد: اقدامات دیگری همچون احداث چاه فسیلی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدرضا حاتمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز با اشاره به احداث منابع ذخیره آب در روستاهای شهرستان اردکان، این اقدامات از جمله اخذ اعتبار جداگانه ۷۰۰ میلیون تومانی توسط نماینده اردکان برای احداث مخازن ذخیره آب را ثمر بخش دانست.

علی اسلامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان هم با بیان اینکه حوادث رخ داده امری نامبارک بود، در عین حال آن را دارای برکاتی دانست که توجه بیشتر و ایجاد حساسیت افزون‌تر در بین مسئولان در خصوص وضعیت آب استان یزد را از آن جمله برشمرد.

وی عنوان کرد: در این چند وقت بیش از ۲۰ حلقه چاه در حال حفر یا تجهیز است تا کمبود آب به نحوی جبران شود که چند حلقه چاه آن در اردکان حفر شده است.

اسلامی خواستار اجرایی شدن شبکه دوم آب شرب در سطح شهرهای استان برای مقابله با اتفاقات غیرمترقبه احتمالی شد.

در این مراسم نماینده مردم اردکان به پاس زحمات شبانه‌روزی مدیران آب استان با اهدای هدایایی از آنان تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز