خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

عبارت «در محدوده شهری سایر کلان شهر‌ها» ا زقانون وظایف انتخابات شوراهاحذف شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۸

عبارت به این گونه باید اصلاح شود که در محدوده شهری تهران که شامل ری، شمیرانات نیز می‌باشد شورای اسلامی تشکیل شود و کلمه کلان شهر‌ها باید حذف شود.

با ۱۲۶ رای موافق عبارت «در محدوده شهری سایر کلان شهر‌ها» از تبصره ماده یک قانون تشکیلات وظایف در انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهادی در ارتباط با اصلاح ماده یک طرح اصلاح مواد ۲۶ و ۷۳ قانون تشکیلات وظایف در انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران گفت: در قانون اساسی شورای اسلامی کلان شهر‌ها نداریم و باید عبارت (در محدوده شهری سایر کلان شهر‌ها) از تبصره ماده یک حذف شود.


وی گفت: عبارت به این گونه باید اصلاح شود که در محدوده شهری تهران که شامل ری، شمیرانات نیز می‌باشد شورای اسلامی تشکیل شود و کلمه کلان شهر‌ها باید حذف شود.


سپس نمایندگان با ۱۲۶ رای موافق ۲۵ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع با پیشنهاد حذف عبارت موافقت کردند.


در ماده یک طرح اصلاحی آمده است یک تبصره به ماده ۱۲ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب اول خرداد ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به شرح ذیل الحاق می‌شود:


-در محدوده شهری تهران که شامل ری و شمیرانات نیز می‌باشد شورای اسلامی تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز