خبرگزاری کار ایران

با ۹۴ رای موافق نمایندگان:

ماده 3 طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها حذف نشد

کد خبر : ۵۷۶۶۳

در برخی از شهرهای کوچک بحث ریش سفیدی مطرح است و این ریش سفیدها هستند که شهر را اداره می کنند و آنها نمی توانند که مدرک تحصیلی داشته باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در صحن علنی با پیشنهاد حذف ماده 3 طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای کشور و انتخاب شهرداران مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در صحن علنی بعداز ظهر امروز مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران پیشنهاد حذف ماده 3 را مطرح کرد و گفت: مشکل مدرک تحصیلی واجدین شرایط را نباید با یک دوره عضویت حل کرد.

وی افزود:‌ این کار، کار منطقی نیست و من پیشنهاد حذف این ماده را می دهم و اگر کمیسیون شوراها نظرش بر این است که کاندیداهای شوراهای شهر و روستا مدرک تحصیلی داشته باشند باید طرح به کمیسیون ارائه دهند و مشکلات را در آن طرح حل کنند نه اینکه عضویت یک دوره را یک مقطع تحصیلی بدانند.

حجت الاسلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در این خصوص گفت: منظور از این ماده این است کسانی که تجربه دارند بتوانند از تجربه شان در شوراهای شهر استفاده شود و بحث اعطای مدرک تحصیلی به هیچ عنوان مطرح نمی‌باشد.

وی افزود: در برخی از شهرهای کوچک بحث ریش سفیدی مطرح است و این ریش سفیدها هستند که شهر را اداره می کنند و آنها نمی توانند که مدرک تحصیلی داشته باشند.

موسوی نژاد نیز در موافقت با پیشنهاد نقوی حسینی گفت: این درست نیست که بخواهیم برای انجام کارها یک دوره تجربه را مدرک بدانیم پس اگر این گونه است چرا در بقیه ادارات این مساله رعایت نمی شود.

وی با بیان این مطلب که اگر کمیسیون احساس می کند که نداشتن مدرک و بیسوادی برخی کاندیداهای شوراهای شهر باعث شده که اقدامات آنها منطبق با کارهای کارشناسی نباشد برای حل این مشکل تجربه را باید به میان آورد.

موسوی نژاد گفت: بهتر است در دوره نهم انقلابی انجام دهیم و این موضوع را کلا از قوانین حذف کنیم که یک دوره تجربه و یا نامزدی در مجلس یا شوراها یک پای مدرک محسوب می شود.

لازم به ذکر است از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن علنی 94 نماینده با پیشنهاد نقوی موافقت کردند 61 نماینده مخالفت و 19 نماینده به پیشنهاد نماینده ورامین رای ممتنع دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز